משרד החוץ בירושלים אישר בצהריים (יום ב') כי אזרח ישראלי נהרג בהתהפכות הסירה אמש בלאגו מג'ורה שבאיטליה, אסון שבו נספו ארבעה בני אדם. הסירה, ועליה 23 תיירים ושני אנשי צוות, התהפכה בעקבות סערה פתאומית שאירעה בשעה שהנוסעים ערכו מסיבת יום הולדת.
הבוקר מצאו כוחות ההצלה את הנעדר האחרון, ללא רוח חיים. באיטליה פורסמו דיווחים סותרים על זהות ההרוגים. תחילה דווח כי בין הנספים שני ישראלים, אחר כך נטען כי רק איטלקים, גרמנים ובריטים היו על הסירה, אך לבסוף התברר כי אחד ההרוגים הוא אכן ישראלי, בן 50. הודעה נמסרה למשפחתו. לפי משרד החוץ, הישראלי שנהרג הוא גמלאי כוחות הביטחון. קונסול ישראל ברומא יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ פועלים להבאת ארונו של המנוח ארצה.
שלושת ההרוגים הנותרים הם שני איטלקים שעבדו בשירותי המודיעין של המדינה, בן 62 ובת 53, ואשתו הרוסייה של רב החובל, בת 50. לא פורסם מה היה תפקידם של הסוכנים במודיעין האיטלקי.
4 צפייה בגלריה
איטליה התהפכות סירה יום הולדת אגם לאגו מג'ורה 4 הרוגים חיפוש הנעדרים
איטליה התהפכות סירה יום הולדת אגם לאגו מג'ורה 4 הרוגים חיפוש הנעדרים
חיפוש הנעדרים לפנות בוקר בלאגו מג'ורה. חלק מהתיירים שחו אל החוף
לפי הדיווחים, סירת התיירים התהפכה בשעת ערב בזמן ששטה בין העיירה ססטו קלנדה לעיירה ארונה. הניצולים העידו כי מזג האוויר השתנה באופן חד מאוד. "פתאום השמיים נהיו שחורים, התחיל לרדת גשם חזק מאוד ומהחוף אי אפשר היה לראות כמעט דבר", צוטט עד בעיתון "לה סטמפה".
מושל מחוז לומברדיה, אטיליו פונטנה, סיפר כי הסירה שהתהפכה היא סירה באורך 16 מטרים שנשכרה על-ידי התיירים לצורך חגיגת יום ההולדת. אחרי שהתהפכה נפלו כל הנוסעים אל המים, אבל רובם הצליחו לשחות אל החוף או חולצו על-ידי צוותי הצלה שהגיעו בסירות. ארבעה נעלמו בין הגלים, וגופותיהם נמצאו בהמשך.
4 צפייה בגלריה
איטליה איזולה בלה ב לאגו מג'ורה אגם
איטליה איזולה בלה ב לאגו מג'ורה אגם
איזולה בלה, אחד מאיי לאגו מג'ורה
(צילום: shutterstock)
4 צפייה בגלריה
איטליה לאגו מג'ורה אסון סירת תיירים כיסאות צפים 4 הרוגים
איטליה לאגו מג'ורה אסון סירת תיירים כיסאות צפים 4 הרוגים
הכיסאות מהסירה צפים באגם
לאגו מג'ורה שוכן למרגלות הרי האלפים, מצדם הדרומי. הוא האגם השני בגודלו באיטליה ואחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר במדינה.
פורסם לראשונה: 09:28, 29.05.23