בית משפט ברוסיה הורה היום (שלישי) לעצור את יוליה נבלניה – אלמנתו של איש האופוזיציה אלכסיי נבלני, שמת בכלא. נבלניה, שכבר לא גרה ברוסיה, נכנסה לרשימת המבוקשים בגלל שלפי בית המשפט היא לקחה חלק בפעילות של ארגון "קיצוני" ולא התייצבה לחקירה בעניינה.
משמעות הדבר היא שאם נבלניה תחזור לרוסיה היא צפויה להיעצר. בתגובה להודעת בית המשפט קראה היום נבלניה לתומכיה לא להתמקד בצו המעצר נגדה, אלא במאבק נגד הנשיא פוטין.
2 צפייה בגלריה
 יוליה נבלניה אלכסיי נבלני י  ולדימיר פוטין
 יוליה נבלניה אלכסיי נבלני י  ולדימיר פוטין
יוליה, אלכסיי והנשיא פוטין
(צילום: Gavriil Grigorov, Sputnik, Kremlin Pool Photo via AP, AP /Jean-Francois Badias)
"כשאתם כותבים על זה, בבקשה אל תשכחו לכתוב את הדבר הכי חשוב: ולדימיר פוטין הוא רוצח ופושע מלחמה", כתבה נבלניה בטוויטר. "מקומו הוא בכלא, ולא בהאג – בתא נוח עם טלוויזיה, אלא ברוסיה – באותה מושבת עונשין ובאותו תא של 2 מטרים על 3 מטרים שבו הוא רצח את אלכסיי".
אלכסיי נבלני, שהיה יריבו הגדול ביותר של ולדימיר פוטין ברוסיה, הלך לעולמו ב-16 בפברואר במושבת העונשין בסיביר. הוא נשלח למאסר ארוך אחרי שהורשע בכמה עבירות, בהן "פעילות קיצונית". הוא הכחיש את האישומים נגדו ואמר כי מדובר ברדיפה פוליטית.
יוליה הבטיחה שתמשיך את דרכו של אלכסיי, והצהירה שפוטין רצח אותו מכיוון שלא הצליח "לשבור אותו". בסרטון שפרסמה אחרי מותו אמרה שהיא "רוצה לבנות רוסיה חופשית ולחיות בה".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם אלמנתו ובתו של אלכסיי נבלני
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגש עם אלמנתו ובתו של אלכסיי נבלני
ביידן נפגש עם אלמנתו ובתו של נבלני
"פוטין לקח ממני את הדבר היקר לי מכל. האיש האהוב ביותר, והקרוב אליי ביותר. אבל פוטין לקח את נבלני גם מכם", הוסיפה בפנייה לאזרחי רוסיה. "פוטין לא הרג רק אדם בשם אלכסיי נבלני, אלא רצה להרוג יחד איתו את התקווה שלנו, את החופש שלנו, את העתיד שלנו. להרוס ולחסל את ההוכחה הטובה ביותר לכך שרוסיה יכולה להיות אחרת. שאנחנו חזקים, שאנחנו אמיצים, שאנחנו מאמינים ושאנחנו נלחמים ללא לאות, ושאנחנו רוצים לחיות אחרת".
"בעלי היה בלתי שביר. וזו בדיוק הסיבה שפוטין הרג אותו. באופן מביש, פחדני, מבלי להסתכל לו בעיניים או אפילו לומר את שמו. ובאותו אופן מביש ופחדני, הם כעת מחביאים את הגופה ולא מראים אותה לאימו, לא מחזירים אותה, ומשקרים בצורה פתטית", האשימה נבלניה.
מאז מות בעלה נפגשה נבלניה עם שורת מנהיגים במערב, בראשם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בשבוע שעבר הכריז ארגון זכויות האדם Human Rights Foundation כי נבלניה תהיה יושבת הראש שלו. היא אמרה שתנצל את תפקידה החדש כדי להחריף את המאבק שניהל בעלה המנוח נגד פוטין.