פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תאמר כוארע ומוחמד אלשאער, בני 21 מרמלה, בגין עבירות נשק. זאת לאחר שבתחילת החודש נסעו ברכבם ברחובות תל אביב וירו תוך כדי נהיגה. לא היו נפגעים באירוע. הרקע לירי היה פלילי, אך באישום צוין כי הסיבה למעשה "אינה ידועה".
2 צפייה בגלריה
האקדח מהירי ברחוב שינקין בתל אביב
האקדח מהירי ברחוב שינקין בתל אביב
האקדח שהשליך אחד הנאשמים בזמן שנמלט
(צילום: דוברות המשטרה)
מכתב האישום שהוגש על ידי עורכי הדין איתי פרוסט ומתן מיטל עולה כי ב-5 בנובמבר נסעו הנאשמים ברכבו של כוארע ברחבי תל אביב כשהם נושאים עמם אקדח טעון ומוכן לפעולה. בסמוך לשעה 23:00 הגיעו הנאשמים לצומת הרחובות אחד העם ושינקין, אז החל כוארע לירות תוך כדי נהיגה, בלב שכונת מגורים ובאופן שמעמיד בסכנת חיים של ממש את הציבור.
לאחר מכן נמלטו הנאשמים מהמקום ונעצרו כעבור כ-20 דקות ביפו. בסמוך למעצרם ניסה כוארע להימלט מהמקום תוך שהוא משליך את נשקו.
2 צפייה בגלריה
תרמילי האקדח מהירי ברחוב שינקין בתל אביב
תרמילי האקדח מהירי ברחוב שינקין בתל אביב
תרמילי האקדח שנמצאו בזירה בתל אביב
(צילום: משה מזרחי)
לנאשמים יוחסה עבירה של נשיאה והחזקה של נשק בצוותא. לכוארע יוחסו גם עבירות ירי בשטח בנוי, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ושיבוש מהלכי משפט.
המשטרה פתחה בחקירה לאחר שקיבלה דיווחים מתושבים ששמעו קולות ירי, ושוטרים שהגיעו לזירה מצאו תרמילי אקדח ברחוב. זמן קצר לאחר מכן השוטרים איתרו את הרכב ביפו ולאחר מרדף רגלי הם עצרו את כוארע. בסריקות שערכו השוטרים הם אף מצאו אקדח שהוא השליך במהלך מנוסתו. בהמשך המשטרה עצרה גם את אלשאער.
סנגורם של הנאשמים, שאדי כבהא, מסר: "חומר הראיות כפי שנחשף במסגרת החקירה לא מלמד על המעורבות של הלקוחות שלי בעבירות הירי ואני סמוך ובטוח שהנאשמים ישוחררו בקרוב".