1 צפייה בגלריה
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט העניק אמש (ראשון) תדרוך ל"דיילי מייל", שבו תקף את תעמולת חמאס שהתפשטה באוניברסיטאות ברחבי העולם, והצהיר שישראל "נלחמת בקו החזית של העולם החופשי". גלנט אמר לעיתון הבריטי כי כספי סיוע שגייסו פעילים פרו-פלסטינים הועברו ל"רשתות טרור" ברחבי העולם - ואף טען כי ישראל סייעה לסכל מאות פיגועים בבריטניה ובאירופה בשנים האחרונות.
לדברי גלנט, חמאס מפיק תועלת מהמשבר ההומניטרי בעזה, והטענות שהפנו תושבי הרצועה כלפי ארגון הטרור לאחרונה צריכות להוות תמרור אזהרה לבריטניה ולעולם על אופיו האמיתי. "התעמולה של חמאס משפיעה על אוניברסיטאות ומחאות, ונשפך כסף שמפעיל רשתות טרור ברחבי העולם. זה מסלול התנגשות בין ציביליזציות, כי חמאס מייצג תופעה מימי הביניים", אמר גלנט. "כשיש שריפה בבית הראשון, צריך לעצור אותה מלהתפשט בכפר ולהגיע לכנסייה. ישראל היא כמו הבית הראשון - אנחנו נלחמים בקו החזית של העולם החופשי נגד הטרור".
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27
הקלטות של עזים נגד חמאס שפורסמו ב-CNN
(צילום: CNN)

עוד אמר גלנט כי "חמאס משתמש בכל כלי אפשרי - כולל הקרבת מאות אלפי אזרחים. הוא מנצל את המצב ההומניטרי ומשתמש באוכלוסייה האזרחית. הוא בנה מאות קילומטרים של מנהרות מתחת לבתי חולים ובתי ספר. הוא משתמש בבתי חולים ובתשתיות אזרחיות כדי להגן על תשתיות טרור".
שר הביטחון אמר שחמאס המעיט בערכה של פעולת התגמול של ישראל לאחר 7 באוקטובר. "קשה להוביל דמוקרטיות להילחם במלחמות, אבל ברגע שאנחנו באחת - אנחנו הרבה יותר חזקים כי אנחנו נלחמים כדי להגן על הערכים שלנו", אמר גלנט. "בצפון הרצועה חמאס סובל מאבדות אדירות ואנחנו משיגים את המטרות הצבאיות שלנו. למחבלי חמאס יש שתי אפשרויות: למות או להיכנע".
בשבוע שעבר נפגש גלנט בישראל עם מקבילו הבריטי גרנט שאפס, בביקור ראשון של שר הגנה בריטי בישראל זה 27 שנים. "רמת ההבנה ושיתוף הפעולה בין ישראל לבריטניה מבחינה צבאית ובתחום המודיעין נמצאים בשיא ורק יגיעו רחוק יותר. אנו חולקים את אותם ערכים ואינטרסים, במיוחד במאבק בטרור", אמר גלנט. "ביקור השר שאפס היה היסטורי - שר הגנה בריטי לא ביקר בישראל זה 27 שנה. אנו מעריכים מאוד את מערכת היחסים ושיתוף הפעולה הביטחוני שלנו".
שר התקשורת לשעבר של חמאס: "סינוואר מנהיג חבורת משוגעים, הם הרסו את עזה"
(צילום: תקשורת שב״כ)

על הגזרה הצפונית אמר גלנט: "חיזבאללה צריכים לשאול את עצמם אם הם רוצים שמה שקורה בעזה יקרה גם בביירות. אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אם נגיע למצב שצריך לבסס את הביטחון שלנו בצפון - לא נהסס, כפי שלא היססנו בדרום".
ככל שהמלחמה נמשכת מימדי ההרס גדלים, וברצועת עזה גובר הזעם של הפלסטינים משלטון חמאס. בשבוע שעבר פרסמה רשת אל-ערבייה הקלטות של פלסטינים מיואשים, שקוראים לסיים במהירות את המלחמה. אמירות נגד חמאס פורסמו גם ברשת אל-ג'זירה הקטארית, שמזוהה עם ארגון הטרור.
אתמול פורסם סרטון מחקירותיו של שר התקשורת לשעבר בממשלת חמאס ברצועת עזה, יוסף אל-מנסי, שבו מתח ביקורת שבשב"כ הגדירו "חסרת תקדים" נגד הנהגת חמאס והעומד בראשה, יחיא סינוואר. "מדובר ‏בחבורת משוגעים שסינוואר מנהיג אותה. ‏הם הרסו את רצועת עזה, החזירו אותה לאחור 200 שנים", הוא אמר. "אנשים ברצועת עזה אומרים שסינוואר וחבורתו החריבו אותנו, אנחנו חייבים להיפטר מהם. הם האחראים הישירים, זו דעת העם".