2 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
בבוקר שלאחר הפיגוע בכניסה ליישוב חרמש, התחושות הקשות והזעזוע מלווים את בנימין הורגן, ששכל אתמול (שלישי) את מאיר תמרי, חתנה של אשתו הטריה, זאת כשלוש שנים לאחר שאשתו הראשונה, אסתר, נרצחה בפיגוע ביער ריחן. הורגן אמר הבוקר כי "אין לי מילים. אנחנו לא יכולים להמשיך לסבול את הדבר הזה. אני מזועזע. עוד שני ילדים יתומים עכשיו, זה בלתי נתפס".
הבוקר הורגן ספד לתמרי בפייסבוק: "מאיר היקר, עלם חמודות, מלח הארץ, היום הייתי צריך לאחל לך מזל טוב ליום הולדתך ה-32, ובמקום אני מפרסם את מודעת האבל שלך. הלב שבור, הראש מסרב להאמין. עוד בסוף השבוע הארוך של שבועות ושבת היית כאן בבית עם טל והילדים המתוקים, שיגדלו עכשיו בלי אבא. בעוד כמה שעות נביא אותך למנוחות, כמה מטרים מאסתר. נצטרך הרבה כוחות, ממך וממנה, אך נתגבר גם הפעם".
הורגן, שליווה את טל, אלמנתו של מאיר, לבית החולים, מספר על הרגע שבו נודע למשפחה שמדובר במאיר. "טל התקשרה מיד אחרי האירוע, היא עוד לא ידעה שזה מאיר אבל עדכנה שהיה פיגוע בכניסה לחרמש ושהיא בלחץ. אנחנו יצאנו מיד מהבית, ובדרך לכיוונה הבנו שמדובר במאיר. חשבנו בהתחלה שהוא רק פצוע, ושהוא בהכרה, אבל כשהגענו לבית החולים יחד עם טל הודיעו לנו שהוא כבר לא איתנו", תיאר.
2 צפייה בגלריה
קריאה של המועצה האזורית למבצע צבאי בשומרון
קריאה של המועצה האזורית למבצע צבאי בשומרון
קריאה של המועצה האזורית למבצע צבאי בשומרון

מאז אתמול הורגן עדיין נמצא עם משפחתו של תמרי, ומסייע להם בכל ההכנות לקראת הלוויתו, שצפויה להתקיים היום ב-13:00 בבית העלמין ביישוב שקד, שבו קבורה גם אסתר. לנוכח הפיגוע, בשומרון יצאו הבוקר בדרישה מצה"ל והממשלה לצאת למבצע "חומת מגן 2" בשומרון לאיסוף כלי הנשק. "הדבר הנורא מבחינתי הוא שיש דרך לעצור את הפיגועים הללו" אמר הורגן. "אני מתחנן, תעשו מה שצריך, תחזירו את המחסומים, תצאו למבצע צבאי, די להיכנע ללחץ בינלאומי על חשבון אזרחים ישראלים".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי "המצב הזה לא יכול להימשך. הממשלה הזו צריכה להתעשת. אנחנו לא נמשיך לשבת בבית ולראות אזרחים ישראלים נרצחים. יש דרך לעצור את מסע הטבח הזה -מדינת ישראל צריכה להחליט שחיי האזרחים שלה באים לפני מרקם החיים של האויב, שמנסה לרצוח בנו בתל אביב, בבקעה ובשומרון. הממשלה חייבת להפסיק לפחד ממה יגיד נשיא ארה"ב. הגיע הזמן שתפחד מעוד ילד שיגדל יתום ומעוד משפחה ישראלית שלעולם לא תשוב להיות כמקודם".
לאחר הפיגוע נמתחה ביקורת קשה של תושבי חרמש, שטענו כי העמדה הצבאית שנמצאת מטרים בודדים ממקום הפיגוע לא הייתה מאוישת. לטענתם, גם אם הלוחמים לא היו מצליחים למנוע את רציחתו של תמרי, ייתכן והמחבלים לא היו מצליחים להימלט מהזירה. מנגד, בצה"ל הסבירו כי העמדה כן מאוישת לפרקים, והמצב כך משנת 2005. בנוסף, ישנה מחלקה שנמצאת בתוך היישוב ומבצע משימות אבטחה בגזרה.