ג'יל ביידן, רעייתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, תגיע למזרח התיכון בשבוע הבא ותבקר בשתי מדינות שגובלות בישראל - אבל לא צפויה להגיע לארץ. הגברת הראשונה מתכננת לבקר בין השאר במצרים, במרוקו ובירדן - שם תשתתף בחתונתו של יורש העצר הירדני.
3 צפייה בגלריה
הכתרת המלך צ'רלס
הכתרת המלך צ'רלס
ג'יל ביידן. בלי ישראל
(צילום: רויטרס)

כשהנשיא ג'ו ביידן ביקר בישראל בחודש יולי בשנה שעברה, רעייתו ג'יל לא הצטרפה אליו. הביקור שלה במזרח התיכון, שאליו תמריא ביום רביעי הבא, יהיה הראשון שלה באזור מאז שהפכה לגברת הראשונה. במסגרת הביקור היא צפויה לבקר גם בפורטוגל. בפברואר האחרון היא ביקרה בנמיביה ובקניה. הנשיא ביידן, נזכיר, אמר בחודש מרץ האחרון כי הוא לא מתכוון להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בבית הלבן, והביע דאגה ממה שהתרחש בישראל עד החלטת נתניהו להשהות את חקיקת המהפכה המשפטית. "כמו הרבה תומכים אדוקים של ישראל - אני מאוד מודאג. היא לא יכולה להמשיך בדרך הזו, אני מקווה שנתניהו יגיע לפשרה הוגנת. די הבהרתי את זה", אמר אז ביידן.
לקראת ביקורה של ג'יל ביידן, פירטה הדוברת שלה את המטרות: "הגברת הראשונה מאמינה שתמיכה בצעירים ברחבי העולם היא קריטית לעתיד המשותף שלנו - עם חינוך, בריאות והעצמה במרכז. בביקורה במזרח התיכון ובצפון אפריקה היא תמשיך לבנות את עבודתה בחיזוק צעירים ותאשר מחדש את מחויבותנו לחזק את השותפויות שלנו ולקדם את סדרי העדיפויות המשותפים שלנו באזור".
רעייתו של נשיא ארה"ב, כאמור, צפויה להשתתף בחתונתו של יורש העצר הירדני חוסיין שתתקיים ב-1 ביוני בעמאן. חוסיין, בנו של המלך עבדאללה, יינשא לבחירת ליבו רג'ווה חאלד א-סייף, אזרחית סעודיה, שצפויה להפוך למלכת ירדן ביום שבו יירש חוסיין את הכתר. לנשיא ביידן ולרעייתו קשר ארוך שנים עם מלך ירדן עבדאללה והמלכה ראניה. הם נהגו להיפגש באופן תכוף כשביידן שימש סגן הנשיא והמלך ביקר בוושינגטון כדי לפגוש את בנו, שהיה סטודנט באוניברסיטת ג'ורג'טאון. עבדאללה גם ביקר את הזוג ביידן בביתם בדלאוור.
3 צפייה בגלריה
מלך ירדן עבדאללה נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
מלך ירדן עבדאללה נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ביידן ועבדאללה. נהגו להיפגש בימים שחוסיין היה סטודנט בארה"ב
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
 ירדן סעודיה טקס אירוסין יורש העצר הירדני הנסיך חוסיין עם רג'ווה א-סייף הסעודית
 ירדן סעודיה טקס אירוסין יורש העצר הירדני הנסיך חוסיין עם רג'ווה א-סייף הסעודית
יורש העצר הירדני חוסיין ואשתו לעתיד, רג'ווה. הגברת הראשונה תגיע לחתונה
ג'יל ביידן צפויה בביקורה במצרים ובמרוקו לפגוש נשים וצעירים, ולעסוק בין השאר בהשקעות אמריקניות בתוכניות חינוך. בפורטוגל, כך נמסר, צפויה הגברת הראשונה לסייע בחגיגות יום השנה ה-60 של תוכנית האומנות בשגרירויות של מחלקת המדינה.
ג'יל ביידן היא אשת חינוך ותיקה ובעלת תואר פרופסור. היא המשיכה בעבודתה גם אחרי המעבר לבית הלבן. ביידן בת ה-71 היא הראשונה בתפקיד הגברת הראשונה שממשיכה בקריירה העצמאית שלה במקביל לתפקיד הטקסי שהיא ממלאה בבית הלבן. היא מלמדת כתיבה ואנגלית בקולג', ובפברואר האחרון אמרה שהיא כלל לא חושבת על פרישה: "אני יודעת שכשיגיע הרגע להפסיק – אני אדע. אבל הוא עדיין לא הגיע".
בכירים אמריקנים התייחסו לכך שג'יל ביידן לא תגיע לארץ ואמרו: "הנשיא ביידן ביקר במשך השנים בישראל, ומתוכם בכמה פעמים הצטרפה אליו הגברת הראשונה ג'יל ביידן, כך שאין משמעות לכך שהיא לא תבקר הפעם בארץ".