חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי תקף הערב (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ניהול המלחמה, וטען כי אם היה מקשבים לשרים ממפלגתו, בני גנץ וגדי איזנקוט, צה"ל כבר היה מטפל ברפיח לפני יותר משלושה חודשים.
2 צפייה בגלריה
ועדת החוקה, חוק ומשפט
ועדת החוקה, חוק ומשפט
"כל מי שרוצה פשוט מודיע לנו מתי הוא מצניח סיוע לעזה". ח"כ כהנא
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"נתניהו כדרכו מאז ומתמיד לא מקבל החלטות", טען כהנא. "במקום לעשות את הדבר הנכון, או פשוט לעשות, הוא מנסה לרצות את הקיצוניים שבממשלתו ובדרך מוריד לטמיון את ההישגים הפנומנליים של צה"ל".
כהנא הזכיר כיצד נתניהו הבטיח ש"לא תעבור משאית סיוע אחת", וכי "אנחנו כ'פסע' מהניצחון המוחלט", והזכיר: "מאז 7 באפריל יש חטיבה אחת של צה"ל בעזה. כלומר, בתכל'ס אנחנו בסוג של הפוגה/עצירה/הפסקה. תקראו לזה איך שאתם רוצים. קיבלנו משהו בתמורה? קידמנו במשהו עסקה לשחרור חטופים?".
"כ-500 משאיות סיוע הומניטרי נכנסות כל יום לרצועה", הוסיף כהנא, תוך שהוא מטיל את האחריות על ראש הממשלה בלבד - ולא על השרים חברי קבינט המלחמה ממפלגתו. "ב'נמל נתניהו' פורקים סיוע על בסיס יומי וכל מי שרוצה פשוט מודיע לנו מתי הוא מצניח סיוע לעזה. קיבלנו משהו בתמורה? החטופים בבית? שיפרנו את מצבנו מבחינה בינלאומית?".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, בני גנץ, גדי איזנקוט
בנימין נתניהו, בני גנץ, גדי איזנקוט
"אם היה מקשיב להם, היינו ברפיח". נתניהו, גנץ ואיזנקוט
(צילום: מרים אלסטר, יואב דודקביץ')
"אם הוא רק היה מקשיב לגנץ ואיזנקוט, ברפיח היינו מטפלים כבר לפני יותר משלושה חודשים", טען כהנא. "אם הוא רק היה מקשיב להם, משלחת המו"מ שלנו הייתה יוצאת עם הרבה יותר מרחב קבלת החלטות הן בעניין ימי הפוגה והן בעניין סיוע הומניטרי. ואז, מי יודע, אולי במקום הצהרות ריקות מתוכן - כבר היינו אחרי עסקת חטופים. אבל נתניהו לא מחליט".
"אולי זה הפחד משר הדרדל'ה שמשתק אותו", אמר כהנא, זכר לאמירה הפרובוקטיבית של השר בן גביר מאתמול. "אולי זו פשוט דרכו מאז ומתמיד".
"בכל מפגש שלי עם בני וגדי אני מסתכל להם ישר בעיניים ומבקש לדעת האם באמת יש לנו השפעה על המציאות", הוסיף. "למדתי להכיר אותם. הממשלה הזו היא המקום האחרון בו הם היו רוצים להיות. אז אנחנו עדיין שם. אבל בפעם הבאה כשהם ישאלו את דעתי, אני אגיד להם שאולי צריך לחשוב על זה שוב".