לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל עצרו היום (שישי) בקסבה בשכם את אחמד מסרי (19), ששימש סייענו של בכיר חוליית "גוב האריות" איברהים נבולסי (18) שנהרג באוגוסט בחילופי אש עם כוחות הביטחון. אין נפגעים בקרב הלוחמים. בישראל מייחסים למסרי פעילות טרור.
עם הגעת הלוחמים למבנה שבו שהה מסרי, הוא נמלט מתוך המבנה והסתתר בעודו חמוש במבנה אחר שבו שהו כמה בלתי-מעורבים. לוחמי הימ"מ פרצו למבנה ועצרו את מסרי. בעת המעצר נתפסו ברשותו נשק ומחסניות.
עוד נמסר כי במהלך הפעילות יודו מטעני חבלה, בקבוקי תבערה ואבנים לעבר לוחמי הימ"מ שפתחו באש לעבר המחבלים החמושים. לפי הדיווח בישראל, זוהו פגיעות במחבלים. הפלסטינים דיווחו על שני נפגעים שהועברו במצב יציב לבית החולים רפידיה בשכם.
5 צפייה בגלריה
אחמד מסרי
אחמד מסרי
אחמד מסרי
5 צפייה בגלריה
הנשק שנמצא במהלך המעצר
הנשק שנמצא במהלך המעצר
הנשק והמחסניות שאותרו ברשותו של מסרי
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
ודיע אל חוח, מייסד גוב האריות שחוסל באוקטובר, ואחמד מסרי שנעצר בשכם
ודיע אל חוח, מייסד גוב האריות שחוסל באוקטובר, ואחמד מסרי שנעצר בשכם
מסרי (משמאל) ליד מנהיג הארגון שחוסל אלחוח
מסרי משתייך למשפחה שמזוהה מאוד עם חוליית "גוב האריות". אחד מאחיו נמנה עם מייסדי החוליה, אח אחר שהיה מבוקש בישראל נהרג על-ידי כוחות הביטחון. הפלסטינים מציינים כי מסרי ניסה לשקם את החוליה שספגה בחודשים האחרונים פגיעה אנושה, ופעל לגייס פעילים חדשים.
איברהים נבולסי הצליח להימלט מכוחות הביטחון במשך חצי שנה, עד שחוסל כאמור באוגוסט בלב הקסבה של שכם אחרי קרב שנמשך שלוש שעות. נבולסי נודע במערכת הביטחון כצעיר סורר שקרנו עלתה בעיקר בגלל שהצליח להימלט בפברואר השנה מחיסול חוליית הטרור שהיה חבר בה - ומאז כיכב ברשתות החברתיות והפך לגיבור מקומי של העיר הפלסטינית.
5 צפייה בגלריה
איברהים אל־נבולסי
איברהים אל־נבולסי
איברהים נבולסי
בזמן שהיה בבריחה, ביצע נבולסי כמה פיגועי ירי במתווה שאותו הגדירו בצה"ל כ"יחסית פחדני". עיקר פעילותו הייתה לירות לעבר עמדות צבאיות ולהימלט בחזרה, אך ככל שחלפו הימים הופצו סרטונים שהאדירו אותו על אף הפער מול המציאות. מלבד פיגועי הירי לעבר העמדות הצבאיות, נבולסי נהג לירות לעבר מתפללים שהגיעו לקבר יוסף, ובאחד המקרים אף נפצע מח"ט שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג.
למרות גילו הצעיר ולנוכח העובדה שלא היה משויך או ממומן על-ידי ארגון טרור מסוים, במערכת הביטחון הגדירו את נבולסי כ"פצצה מתקתקת" בשל כוונותיו לבצע פיגועי ירי נוספים נגד ישראלים. גם בבית שבו התחבא בשכם נמצאו מטעני חבלה ואמצעי לחימה רבים שנועדו למטרות טרור.
5 צפייה בגלריה
תהלוכת גוב האריות בשכם
תהלוכת גוב האריות בשכם
תהלוכת פעילי החוליה בשכם בתחילת החודש
בתחילת החודש צעדו חמושי "גוב האריות" בשכם לציון מות מנהיגם ודיע אלחוח, שחוסל גם הוא על-ידי כוחות הביטחון באוקטובר. אחרי שורה של ספיגת מכות קשות, הצעדה הייתה ניסיון ל"מפגן כוח" של החמושים שנותרו.
ביתו של אלחוח בלב הקסבה של שכם שימש כמקום מפגש של המחבלים שהוציאו פיגועי ירי עבור "גוב האריות", ושימש גם לייצור מטעני חבלה ומטעני צינור. בבית סופקו כלי נשק ותחמושת לשאר חבריה החוליה, ואלחוח עצמו עסק בגיוס פעילים צעירים ודאג לקשר עם ארגוני הטרור שמימנו את פעילותו.