לראשונה מפתיחת המלחמה, נפגעים בפיצוצים בחצי האי סיני: שישה בני אדם נפצעו הלילה (יום ו') בעיירת הנופש טאבה שליד אילת, ובמקביל דווח על נפילה גם בנואיבה, 70 ק"מ דרומה יותר. בתחילה הסברה הייתה ששוגרו רקטות, אבל במצרים הבהירו לפני הצהריים כי כטב"ם הוא שהתפוצץ בטאבה.
פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי ציין שלפי כל ההערכות, החות'ים הם אלו ששיגרו את הכטב"מים הלילה. גם בשבוע שעבר מטרתם הייתה לפגוע באילת. אז הם שיגרו מתימן שלושה טילי שיוט ו-15 כטב"מים, והספינה האמריקנית USS Carney יירטה אותם, תוך שהיא משתמשת באמצעים אלקטרוניים שגרמו לכטב"מים ליפול בים.

במצרים דווח תחילה כי הפיצוץ בטאבה, שגרם לנזק משמעותי ופגע במתקן רפואי, קשור למלחמה בין ישראל לחמאס. בצה"ל אמרו כי הם מודעים לאירוע ביטחוני באזור, אבל הבהירו כי הדבר התרחש מעבר לגבול.
בהמשך דיווחו שני גורמי ביטחון מצרים לסוכנות הידיעות רויטרס על נפילה בעיר נואיבה שלחופי הים האדום, סמוך לתחנת כוח. הגורמים מסרו כי הרשויות עדיין בודקות את האירוע וכי הנפילה הייתה באזור מדברי.

2 צפייה בגלריה
פיצוץ בעיירת הנופש המצרית טאבה שליד אילת, ככל הנראה מנפילת רקטה
פיצוץ בעיירת הנופש המצרית טאבה שליד אילת, ככל הנראה מנפילת רקטה
הנזק מפגיעת הרקטה בטאבה
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר בעדכון הבוקר: "בשעות האחרונות זוהה איום אווירי במרחב הים האדום. מטוסי קרב הוזנקו אל האיום והנושא כרגע בתחקור. להבנתנו הפגיעה שהייתה במצרים מקורה באיום זה. ישראל תעבוד ביחד עם מצרים ועם ארה"ב ותהדק את ההגנה באזור".
דקות ספורות אחרי אותו עדכון, נמסר מהצבא המצרי כי כטב"ם לא מזוהה הוא שהתפוצץ ליד בניין בית החולים בטאבה. עוד לפני כן צוטט גורם מצרי שאמר: "לאחר שיתגלה מי אחראי, מצרים שומרת לעצמה את כל האפשרויות, ואת הזכות להגיב בזמן המתאים".
פורסם לראשונה: 09:52, 27.10.23