3 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
גרם לנהג המשאית שבר בעצם הלחי ושריטות ברגליו. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ברקע מקרי האלימות הרבים שהתרחשו לאחרונה בכבישים, בית המשפט המחוזי בירושלים החליט לפני כמה ימים לזכות נהג שהואשם בתקיפה של נהג אחר.
ג' (50), אב לחמישה ילדים, נהג לפני שנתיים וחצי במכוניתו סמוך למשאית. המשאית עברה נתיב, וג' קילל את נהג המשאית ושלף לעברו אצבע משולשת. נהג המשאית עצר, ניגש אל מכוניתו של ג' וניסה לפתוח את הדלת בכוח, כשבין השניים יש חילופי דברים. כשהרמזור התחלף לירוק חזר נהג המשאית לרכבו, ניסה לנסוע, אך ג' חסם לו את הנתיב. השניים יצאו מכלי הרכב, כשג' אוחז בחכת דיג. הוא היכה באגרוף בפניו של נהג המשאית ואז היכה באמצעות החכה בגופו, עד שנפל לכביש. בעקבות זאת נגרמו לנהג המשאית שבר בעצם הלחי ושריטות ברגליו. הוא אושפז בבית חולים.
ג' טען כי נהג המשאית הוא שניסה לפגוע בו ראשון, לדבריו, הוא חסם את המשאית כדי להזעיק את המשטרה. תסקיר שירות המבחן קבע כי הוא אדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי, ששירת בצבא, יש לו תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני במנהל עסקים, הוא מרצה במכללות וכותב חוות דעת מקצועיות לבתי משפט בעניין תאונות במתקני ספורט.
השופטת תמר בר אשר החליטה לזכותו מכל האישומים, והסבירה כי "חומרת העבירה אינה חזות הכול. יש להעמיד לזכותו של הנאשם גם את אופיו הטוב ואת היותו אדם שזה שנים מתנדב ותורם לחברה ולקהילה במסגרת התנדבותית. לא נראה כי רגע מר ונמהר שבו פעל שלא כדין, תוך עשיית מעשה חמור, צריך למחוק במחי יד את כלל פועלו במהלך חייו".
3 צפייה בגלריה
נהג איים בסכין על נהגת שנסעה אחריו
נהג איים בסכין על נהגת שנסעה אחריו
בלם לפתע, יצא מרכבו - וניגש אל חלון רכבה כשבידו סכין
כאמור, האלימות בכבישים שוברת שיאים לאחרונה. המשטרה עצרה אתמול צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב ראשון לציון, שאיים באמצעות סכין על נהגת שנסעה אחריו. הנהגת, בת 50, התלוננה במשטרה שהצעיר בלם לפתע, יצא מרכבו, ניגש אל חלון מכוניתה כשבידו סכין והחל לאיים עליה תוך שהוא מעביר ביקורת על נהיגתה. "כשהוא ניגש אלי, חשבתי בהתחלה שהוא מחזיק בידו טלפון", סיפרה לשוטרים, "רק כשהוא החל לצעוק והזיז את הידיים ראיתי שזה סכין עם להב כסוף - וזה היה מאוד מפחיד. למרבה המזל, מכוניתה של האישה הייתה מצוידת במצלמת דרך, שתיעדה את האירוע. המשטרה איתרה את החשוד והוא נעצר.
בתוך כך, המשטרה עצרה גבר בן 40, תושב ג'סר א-זרקא, בחשד שתקף את בת זוגו והיכה אותה תוך שהוא מאיים עליה עם סכין לעיני ילדיה. לאחר מכן הצית את מכוניתה וגרם לה נזק רב. בית משפט השלום בחדרה האריך את מעצרו בעוד חמישה ימים. האישה נפצעה קל ונזקקה לטיפול בבית חולים.
לורט לוי, בת 84, נפגעה אתמול מקליע אקדח בעת שישבה בסלון ביתה בשכונת קריית שפרינצק בחיפה. מחקירת המשטרה עולה כי שני רוכבי קטנוע התקרבו אל הבניין שבו היא גרה וירו לעברו באקדח. קליע שחדר דרך חלון דירתה שבקומה הראשונה פגע בגבה. היא הובהלה במצב בינוני אל המרכז הרפואי רמב"ם.
"ישבתי בסלון וראיתי טלוויזיה", סיפרה לוי, "ושלושה נכדים שלי היו בחדר. פתאום שמעתי קול של ירי, היה הבזק של אור, הרגשתי כאבים חזקים בגב וכולי התמלאתי דם. צעקתי לנכדה שלי 'תצילי אותי, תצילי אותי'. היא רצה אליי, ראתה שאני פצועה וצילצלה למד"א". לדבריה, "האלימות אצלנו במדינה נוראית. הפכנו לשיקגו במדינה שלנו". בנה, שנמצא לידה בבית החולים, הוסיף: "בחיים לא היה כזה חוסר ביטחון. אין דין ואין דיין". בתה של לוי האשימה: "האלימות בשכונה בלתי נסבלת. כבר הרבה זמן אנשים מפחדים לצאת מהבית, ומתברר שעכשיו צריך גם לפחד להיות בבית".
3 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ועדי מזרחי
(מתוך פייסבוק)
תיעודים אלו פורסמו כמה ימים לאחר תיעוד הרצח של יורי וולקוב במעבר חצייה בחולון, שזעזע את המדינה. עדי מזרחי, החשוד ברצח, נשבר בינתיים במהלך חקירתו במשטרה ואמר שהוא מצטער על מעשיו ומבקש סליחה ממשפחתו של וולקוב. בשלב זה מזרחי מסרב לערוך שחזור.
במקביל, גבר בן 32, שמוכר למערכת בריאות הנפש ולמשטרה, נפצע אתמול לפנות בוקר באורח בינוני מירי שוטרים שהגיעו לביתו בקיבוץ מעברות לאחר ששכניו התלוננו כי הוא מאיים עליהם. השוטרים דפקו על דלת ביתו וקראו לו, אך הוא סירב לפתוח. לאחר שהפצירו בו, הוא יצא אליהם עם סכין בידו, הורה להם להתרחק, ואז התקרב אליהם עם הסכין בצורה מאיימת. השוטרים, שחשו לטענתם בסכנת חיים ממשית, ירו לעבר פלג גופו התחתון.
בתוך כך, נהג בקו 7 של חברת סופרבוס בטבריה הותקף אמש על ידי חבורת נערים המוכרת למשטרה. הנהג נחבל ופונה לטיפול בבית החולים פוריה. לפני שבוע תקפו אותם הנערים נהג ונהג מתלמד של סופרבוס באמצעות לבנים. שניהם אושפזו, אחד מהם אף איבד את הכרתו. בתגובה לאירועים החמורים הפסיק איגוד ועדי התחבורה של ארגון “כוח לעובדים” את פעילות התחבורה הציבורית בעיר בשעה עשר במקום בחצות. באיגוד דורשים להציב מאבטחים באוטובוסים משעה 18:00 ואילך. אם החברה לא תיענה בחיוב, האיגוד מאיים להשבית את קווי התלמידים בעיר.
השתתפו בהכנת הכתבה: רועי רובינשטיין , ליאור אל-חי, איתן גליקמן ומאיר תורג'מן.