עדה שגיא, בת 75 מניר עוז, נאבקה במחבלים ב-7 באוקטובר אך נחטפה על ידי מחבלי חמאס שפשטו על הקיבוץ. 53 ימים אחרי שנלקחה בכוח לרצועת עזה היא שוחררה הערב (שלישי) ושבה לישראל. "זה שהיא הולכת לבד זה אושר גדול", סיפרה קרובת משפחתה בריאיון ל-ynet Live.
2 צפייה בגלריה
 עדה שגיא משתחררת מהשבי
 עדה שגיא משתחררת מהשבי
עדה שגיא משתחררת מהשבי
(צילום: SAID KHATIB / AFP)

עדה, אם לשלושה וסבתא לשישה, הייתה לבדה בבית ב-7 באוקטובר. בעלה נפטר בשנה שעבר. "אמא חשבה שזה עוד בוקר רגיל של ירי ונכנסה לממ"ד", סיפרה הבת נוית על שאירע לאמה ב-7 באוקטובר. "ב-8:40 דיברתי איתה והיא אמרה שיש מלא יירוטים ושיש שמועה על מחבל ליד המרפאה. היא אמרה לי שזו שמועה, אבל אני חושבת שהיא כבר הבינה שזו לא שמועה. היא עוד הספיקה לשלוח וואטסאפ לשכנה שלה 'אפשר כבר לפתוח את ועדת החקירה', ואז נותק הקשר".
הלוחמים שהגיעו לקיבוץ פתחו בערב את הממ"ד שבו שהתה עדה והיא לא הייתה שם. "היה דם והבנו שהיא נפצעה ושהיה מאבק, היא נלחמה", סיפרה הבת. לאורך כל עשרות הימים שהוחזקה בשבי היא לא הופיעה בסרטוני הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס והמשפחה לא ידעה מה מצבה.

2 צפייה בגלריה
עדה שגיא מקיבוץ ניר עוז.
עדה שגיא מקיבוץ ניר עוז.
עדה שגיא. נאבקה עם המחבלים, נפצעה, וחזרה לישראל על הרגליים
הערב שוחררה עדה בפעימה החמישית של עסקת השבויים עם חמאס. "אני לא מאמינה שהיא הולכת על הרגליים שלה. אני יודעת שהיא הייתה פצועה ונאבקה עם המחבלים. לא ידענו מה המצב שלה, וזה שאני רואה אותה הולכת לבד ועומדת על הרגליים מבחינתי זה באמת אושר גדול", סיפרה הערב קרובת משפחתה, דרורה נבון.
"היא אישה חזקה, מדהימה. הייתה בעברה מורה לערבית ומורה ללשון בבית הספר של חבל הבשור", סיפרה דרורה. "היא פשוט אישה משכמה ומעלה. מאוד אהובה ומאוד אהודה, ובקיבוץ כולם מכירים אותה כאחת שנותנת, תורמת ועושה למען כולם. אני רואה אותה עכשיו על המסך ואני עוד פעם מתרגשת מחדש".