האביב החל רשמית כבר אתמול, בלילה שבין חמישי לשישי ישראל תעבור לשעון קיץ - אבל הנתונים על עשרת הימים האחרונים מראים שקור כזה לא היה כאן כבר מאה שנה. התחממות לא צפויה בקרוב. הלילה יוסיף להיות קר וייתכן טפטוף בצפון ובמרכז. גם מחר (שלישי) עשוי לרדת גשם קל, שיתחזק במהלך הלילה, בעיקר לאורך החוף.
לפי השירות המטאורולוגי, מאז 11 במרץ שורר גל קור באזורנו עם טמפרטורות נמוכות מהממוצע ב-7-8 מעלות ביום בהרים ובפנים הארץ, וב-5-6 מעלות במישור החוף. בלילה הטמפרטורות בעשרת הימים האחרונים נמוכות מהממוצע ב-5 עד 6 מעלות בהרים וב-4 עד 5 מעלות ביתר האזורים.
1 צפייה בגלריה
שלג ברחוב יפו בירושלים
שלג ברחוב יפו בירושלים
שלג בירושלים, ב-15 במרץ. קור כזה ממושך בבירה? לפני 94 שנים
(צילום: יואב דודקביץ' )
מהשוואה של אותם עשרה ימים לממוצעי תקופות דומות בעבר בחודש מרץ בכמה תחנות, עולה כי תקופה זו חריגה מאוד. בתחנות שנבדקו (בית דגן, צפת הר כנען, ירושלים ובאר שבע) לא היו פרקי זמן של עשרה ימים כל כך קרים במרץ כבר שנים רבות.
בבית דגן ובצפת לא היו פרקים דומים מתחילת המדידות (בבית דגן המדידות החלו ב-1962 ובצפת ב-1939). בירושלים, בה קיימות מדידות כבר מ-1867, היו מספר פרקים דומים של עשרה ימים קרים במרץ רק בעבר הרחוק, לאחרונה ב-1928. בבאר שבע היה קור ממושך שכזה רק פעם אחת במאה השנים האחרונות, ב-1948.
גל הקור צפוי להימשך גם בימים הקרובים ובשירות המטאורולוגי אמרו כי עם סיומו יוכלו להעריך סופית את מידת חריגותו. הם ציינו שמסתמן שחודש מרץ כולו צפוי להיות מהקרים מתחילת המדידות, אולם לא בהכרח הקר ביותר. ככל הנראה הוא לא יהיה קר כמו חורף 1953.
כאמור, גם בימים הקרובים לא צפויה התחממות משמעותית. ביום רביעי יירד גשם מדי פעם בצפון ובמרכז. בחרמון ובפסגות הגבוהות של הרי הצפון צפוי שלג. גם ביום חמישי יהיה קר מהרגיל. צפוי גשם לפרקים בצפון ובמרכז, ובצפון הנגב צפוי גשם מקומי. בחרמון השלג ימשיך לרדת וכך גם ביום שישי, אז ייתכן שלג גם בצפון הגולן. באותו יום צפויים גשמים מקומיים מצפון הארץ ועד צפון הנגב.
לשעון הקיץ ישראל תעבור בלילה שבין חמישי לשישי. ב-2:00 בלילה של 25 במרץ יוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה לשעה 03:00. שעון הקיץ יסתיים השנה ב-30 באוקטובר.