עשרות בני משפחה של חטופים הפגינו הערב (שלישי) מול הקריה בתל אביב בקריאה להשיב גם את הגברים שנמצאים בשבי חמאס ברצועת עזה. "להחזיר את כולם, לא לעצור עד שכל חטוף יחזור".
1 צפייה בגלריה
יוכבד ליפשיץ ששוחרה מהשבי מפגינה מול הקריה בתל אביב עם שלט של בעלה
יוכבד ליפשיץ ששוחרה מהשבי מפגינה מול הקריה בתל אביב עם שלט של בעלה
יוכבד ליפשיץ עם נכדיה מפגינים לשחרור החטופים. "כולם תמורת כולם"
(צילום: דנה קופל)

בין המפגינים יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ששוחררה לפני כחודש משבי חמאס. יוכבד החזיקה שלט עם תמונת בעלה עודד, בן 83, שעדיין מוחזק על ידי חמאס: "היה לי חשוב להגיע להפגין בעצמי. חודש התחזקתי ונחתי בבית, ועכשיו אני פה בשביל עודד".
"כשאני נלקחתי בשבי ראיתי שעודד התעלף ונפל על הרצפה. הוא נפצע מרסיס או ירי שפגע בממ"ד שלנו וכשנלקחתי לא ידעתי אם הוא חי", סיפרה הערב. "מישהי שיצאה מהשבי לאחרונה סיפרה לנו שהוא חי. הוא צריך לחזור גם".

"נמשיך לצעוק להחזרת החטופים"

בין המפגינים היו גם ליאור פרי, שאביו חיים נחטף לרצועת עזה, ונכדתו של חיים נעמי. "אנחנו קודם כל מאושרים על כל מי שחזר הביתה, זה נותן לנו הרבה מאוד תקווה. אנחנו רק קוראים ונמשיך לצעוק להמשיך עם החזרת החטופים. לא לעצור, לא לדבר על המשך לחימה, לא לדבר על הפסקת אש, רק להחזיר את כל החטופים כמה שאפשר – כמה שיותר וכמה שיותר מהר. בעיקר אלו שקשה להם מאוד כבר למשוך ואנחנו לא יודעים עמה זמן עוד ישרדו שם".
נעמי התייחסה לכך שההפגנה מול ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בקריה. "אני מאוד מקווה שזה משפיע. זה שאנחנו עומדים פה וצועקים, אני רק ממש מקווה שהם יחליטו לא להפסיק את הפסקת האש ולהמשיך עם העסקה של החזרת החטופים".
אביה ליאור הוסיף קריאה לחברי הקבינט: "לא לעצור, לא להיכנע. אנחנו רוצים שתמצאו עכשיו את המבוגר האחראי ביניכם שיכול לעמוד מול כל המניפולציות של חמאס. לעמוד איתן על דרככם ולהבין שהמשימה היחידה היא החזרת החטופים, אחר כך מה שאתם רוצים, כל עוד זה פתרון אמיתי לטווח ארוך".