נחשפת זהותו של הרופא הישראלי שייתכן שנדבק בלונדון בזן האומיקרון: פרופ' אלעד מאור, קרדיולוג בן 45 מבית החולים שיבא בתל השומר, הוא אחד מ-17 הישראלים החשודים שנדבקו בזן החדש - לצד רופא אחר משיבא, ד"ר דן אליאן (69) שנדבק ככל הנראה ממנו. צפו בריאיון עם ד"ר אליאן באולפן ynet.
בריאיון ל"גרדיאן" אמר פרופ' מאור כי הוא משוכנע שנדבק בווריאנט בבריטניה, בעת שהיה בכנס רפואי גדול בלונדון שבו נכחו 1,200 אנשי רפואה. לפי העדכון האחרון ממשרד הבריאות, בארץ שני מאומתים לאומיקרון - שתיהן נשים, עובדת זרה ממלאווי וישראלית שחזרה מדרום אפריקה.
2 צפייה בגלריה
פרופ' אלעד מאור
פרופ' אלעד מאור
פרופ' אלעד מאור משיבא תל השומר
(באדיבות שיבא )
דבריו של מאור מעלים חשש שהזן החדש הגיע לבריטניה זמן רב לפני ההערכה עד כה - ושייתכן שגם רופאים אחרים נחשפו לו. מאור, אב לשלושה, הגיע ללונדון ב-19 בנובמבר וחזר לארץ ארבעה ימים אחר כך. הוא החל לחוש בתסמינים תוך כמה ימים, ונמצא חיובי לקורונה ב-27 בחודש. הסימפטומים הקלים כללו בין היתר חום, כאבי שרירים וכאב גרון.
"אני בטוח שקיבלתי אומיקרון בלונדון", אמר מאור, המחוסן גם בבוסטר. "זה מעניין כי זה היה לפני 10 ימים בלונדון, מאוד-מאוד מוקדם". הוא שיבח את מארגני הכנס, שאף ביקשו הוכחה מהמגיעים אליו כי הם מחוסנים - אבל בתמונות מהמקום נראו רבים שלא עטו מסכות. מאור ציין כי זה לא היה המקום היחיד שבו הבחין בכך: "גם רבים מהנוסעים ברכבת התחתית לא עטו מסכות, הופתעתי מכך".
הוא ערך בדיקות PCR ב-20 בנובמבר, ביומו השני בבריטניה, וגם למחרת. לפני ההגעה לישראל נבדק שוב - וכמו הבדיקות הקודמות גם זו הייתה שלילית. "הסיבה ההגיונית היחידה לכך לדעתי היא שנדבקתי ביום האחרון של הכנס, אולי בשדה התעופה, אולי בכנס", אמר. "זה מרגיש מוזר", ענה בתשובה לשאלה איך זה להיות אחד המאומתים הראשונים בעולם לאומיקרון. "כרופא אני לא רגיל להיות תחת אור הזרקורים". אשתו התלוותה איתו ללונדון, אבל גם היא וגם ילדיו לא נמצאו חיוביים לקורונה.
ד"ר דן אליאן, שכנראה נדבק ממנו, סיפר לאולפן ynet: "אני מרגיש בסדר גמור. בסך הכל די רגיל. ד"ר מאור חזר לעבודה וביום חמישי עוד עבדנו ביחד, וביום שישי נסענו ביחד לכנס מצנתרים בקיסריה. כנראה ההדבקה קרתה במהלך השהות שלנו ביחד באותה מכונית. שנינו מחוסנים שלוש פעמים. יכול להיות שמישהו שחוזר מחו"ל צריך להעלות את החשד".
- כשהוא נחת הוא עשה את הבדיקה בנתב"ג. היא הייתה שלילית? "כן ביום רביעי בבוקר".
- מי שנוסע לחו"ל חייב מעכשיו לעשות שתי בדיקות – עם הנחיתה וגם יומיים-שלושה אחר כך. רק עכשיו הם קלטו את זה. "זה בדיוק מה שקורה עכשיו. אני חושב שעל סמך הניסיון הזה, אם באמת הוא היה מחכה שלושה ימים ונבדק - אז אני הייתי עובד עכשיו ולא בבידוד".
- מה הסימפטומים? "אני יחסית בסדר. הרגשתי ביום הראשון איזשהו כאב גרון שעבר תוך יממה אחת ומאז אני מרגיש לגמרי בסדר. אלעד היה יותר חולה. הוא היה יומיים עם חום 38 ומשהו מעלות ושכב במיטה. גם היום יש לו קצת סימנים, הוא קצת חלש. מעבר לזה כל האנשים שאיתי בסביבה גם כן מרגישים בסדר. אני מקווה שזה ימשיך ככה".