2 צפייה בגלריה
 מסר עדות בפרשת הסרסור בכלא גלבוע. ד"ר יובל ביטון
 מסר עדות בפרשת הסרסור בכלא גלבוע. ד"ר יובל ביטון
מסר עדות בפרשת הסרסור בכלא גלבוע. ד"ר יובל ביטון
(צילום: יובל חן, EPA)
פרסום ראשון: ראש חטיבת המודיעין לשעבר בשב"ס, ד"ר יובל ביטון, שבמהלך כהונתו התרחשה פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע, מסר לראשונה עדות פתוחה בלהב 433 במסגרת החקירה המחודשת של התיק. כך נודע ל-ynet. בנוסף לביטון מסר עדות פתוחה גם קצין בחטיבת המודיעין בשב"ס שאחראי על הפעלת סוכנים. שמו אסור בפרסום.
קצין המודיעין לשעבר בכלא גלבוע, רב-כלאי ראני באשה, פוטר ביולי האחרון אחרי שהודה בחקירותיו כי שיבץ סוהרות באגף הביטחוני בעקבות דרישותיו של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, העומד במרכז הפרשה. באשה טען בעבר כי ביטון אחראי על הפעלת סוכנים, ובכך רמז כי ראש החטיבה לשעבר ידע על המתרחש בין כותלי הכלא - והעלים עין. בשירות בתי הסוהר אף הודו באופן רשמי כי "הפעילו" סוהרות-חיילות באגפים ביטחוניים כדי לחלץ מידע מודיעיני מהאסירים.
2 צפייה בגלריה
  באשה ומכתב הפיטורים
  באשה ומכתב הפיטורים
באשה ומכתב הפיטורים
בנוסף, לאחר שהסוהרת "יעל" התלוננה במשטרה בנובמבר 2017 על מעשים מגונים, הועבר עטאללה לכלא הדרים, אך ביוני 2018, שעות בודדות לפני חשיפת הפרשה בתקשורת - עטאללה הוחזר לכלא גלבוע על ידי ביטון, כאשר היבט זה מעלה שאלות קשות בנוגע למה ידע בדיוק, ומה מידת האחריות שלו בפרשה כראש חטיבת המודיעין.
חקירת המשטרה את הפרשה עדיין נמשכת, לאחר שהפרקליטות העבירה לאחרונה כמה בקשות להשלמות חקירה, בהן בקשה כי ביטון ומפעיל הסוכנים בשב"ס ימסרו עדות פתוחה. עם זאת, אלו שלבי הסיום של החקירה, ופרקליט המדינה עמית איסמן צפוי להכריע בחודשים הקרובים בנוגע לגורל התיק נגד קציני המודיעין שנחקרו. בכירים בפרקליטות ציינו כי איסמן נוטה להגיש כתב אישום נגד באשא בעבירה של מרמה והפרת אמונים, אך טרם התקבלה הכרעה סופית בנושא.
באת כוחן של הסוהרות, עו"ד קרן ברק, מסרה בתגובה: ד"ר ביטון הוא האיש אשר היה אחראי ישירות על קציני המודיעין בכלא גלבוע, ולדברי מרשותיי נכח באופן תדיר בכלא, הכיר היטב את מחמוד עטאללה, וככל הנראה גם היה מעורב בהפעלתו. אני שמחה שבפרקליטות השכילו להבין שאי אפשר לחקור פרשה כל כך חמורה מבלי לזמן את הגורמים הבכירים ביותר, ומקווה שהעדות שמסר תוביל לזימונם של קציני שב"ס בכירים נוספים שידעו היטב בזמן אמת על המתרחש בין כותלי הכלא. אנו מצפות שבהמשך יזומן ביטון לחקירה באזהרה, שתוביל לבדיקה מעמיקה לגבי רמת המעורבות שלו בעניין סרסור הסוהרות והמעמד חסר התקדים שקיבל הרוצח עטאללה בכלא".