1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
"אין לי כוונה להתפטר". שקד
(צילום: מוטי קמחי)
שרת הפנים איילת שקד אמרה הבוקר (יום ג') בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio כי הממשלה הנוכחית "יותר ימנית מממשלות נתניהו. בממשלה הזו מצעד הדגלים בירושלים היה הגדול ביותר, שיא של עולים להר הבית".
שקד, יו"ר מפלגת "בית יהודי", הוסיפה כי אחרי הבחירות תעדיף הקמת ממשלה צרה על פני בחירות שישיות. "ממשלה רחבה זה פתרון הנכון, ממשלות צרות לא מחזיקות מעמד. ראינו את זה גם ב-2015 וגם עכשיו", אמרה שקד.
לדבריה, "אם ימשיכו החרמות ואי אפשר יהיה להקים ממשלה רחבה – עדיף ממשלה צרה מבחירות, עוד פעם בחירות זה אסון למדינת ישראל". היא הוסיפה כי "זה גם יכול להוות מנוף כדי לשכנע את גנץ להיכנס לממשלה כזו".
על המפלגות הערביות, אמרה השרה כי "בל"ד והרשימה המשותפת לא צריכות להיות בכנסת. רע"מ הכירה בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מנסור עבאס עשה את זה לפני כמה חודשים, ולכן אותם אנחנו לא נפסול".
לדברי שקד, "ממשלה לא צריכה להישען על מפלגות כאלה אבל אם תהיה ממשלה רחבה והם לא יהיו האצבע ה-61 והם רוצים להיכנס לממשלה והם רוצים לתמוך בממשלה, זה בהחלט אפשרי".
שקד התייחסה גם לדבריו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שאמר כי היא "סובלת מפוסט-טראומה". "אני לא נפגעת. אמרתי שמי שבפוסט-טראומה זה הציבור הישראלי שנמצא במערכת בחירות חמישית בשלוש שנים. אנשים לא מבינים את המשמעות של זה".
שרת הפנים אמרה עוד כי היא לא מתכוונת להתפטר מהממשלה. "אני הסמן הימני של הממשלה הזו ואני לא מתכוונת לוותר על המשרד הזה ולתת לשמאל לשבת בו", אמרה שקד. "התקשרו אליי פעילי ימין, תומכי סמוטריץ' והליכוד, ואמרו לי 'בשום אופן אל תפקירי את המשרד הזה', אז אין לי כוונה לעשות את זה".