שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כינס אמש (יום רביעי) את ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, ואמר להם כי "סכנת המדינה הפלסטינית מוחשית כפי שלא היתה שנים".
בהודעה מטעם סמוטריץ', שמכהן גם כשר במשרד הביטחון, נמסר כי השר "סקר בישיבה את הסכנה המוחשית המתפתחת בהקמת מדינה פלסטינית במעורבות בינלאומית ובהסכמת גורמי שמאל במערכת הפוליטית". לדבריו, "לא ייתכן ש-7 באוקטובר, היום שבו בוצע הטבח הנורא והקשה ביותר מאז השואה, יהיה יום ייסוד המדינה הפלסטינית".
1 צפייה בגלריה
הצהרה - שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
הצהרה - שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'
סמוטריץ'. "סכנה מוחשית מתפתחת בהקמת מדינה פלסטינית"
(צילום: שלו שלום)
סמוטריץ' גם אמר כי "מדינה פלסטינית מהווה איום כבד על מדינת ישראל ועלינו למנוע אותה בכל הכלים העומדים לרשותינו. הזמן לפעול נגד הרעיון המסוכן של הקמת מדינה פלסטינית זה עכשיו. מדינות העולם מקדמות את זה וזה מסוכן מתמיד".
סמוטריץ' אמר לנוכחים בישיבה שראש הממשלה בנימין נתניהו מונע בחודשים האחרונים את כינוס מת"ע ואת אישורי תוכניות הבניה ביהודה ושומרון, "בניגוד לסיכומים מפורשים שהיו עם הקמת הממשלה". השר שיתף שהוא "פועל מול ראש הממשלה" ואמר כי "דחוף מאד להפסיק את ההקפאה דה-פקטו שמתרחשת ביו"ש".
ארצות הברית, נזכיר, זעמה על הודעות בנוגע לקידום בנייה בהתנחלויות - ואף איימה ונקטה צעדים בעקבות זאת, כמו חזרת סימון המוצרים מההתנחלויות. דבריו של סמוטריץ', שפורסמו היום, גם מגיעים בצל הצהרתו הדרמטית של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שאמר כי אם ישראל תפעל באופן נרחב ברפיח - לא נספק לה פצצות ופגזים.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב ציוץ ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): Hamas ❤️ Biden. השר, שטרח להפיץ את הציוץ הביקורתי לכתבים, מצטרף לשר עמיחי שיקלי, שצייץ לאחר הצעת חמאס: "פאק חמאס".