רציחות ללא הפסקה: ליאור גרינברג (48), שמזוהה עם ארגון הפשע של האחים מוסלי, נרצח הלילה (בין רביעי לחמישי) ביריות ברחוב נעמי שמר בחולון. הוא אותר עם פגיעה בראש, וצוות מד"א קבע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה, כשעל פי החשד שני גברים על אופנוע ירו בו ונמלטו. בסמוך למועד הרצח בחולון, אישה בשנות ה-30 לחייה נדקרה למוות בפזורת אבו קרינאת בערערה שבנגב. היא נמצאה ללא רוח חיים כשעל גופה סימני דקירות, וצוות מד"א קבע את מותה.
כארבע שעות לפני שני מקרי הרצח הלילה, צעיר כבן 25 מאלעד נורה אמש למוות בעיר שבמרכז. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו. הקורבן מוכר למשטרה, ולפי שעה מסתמן כי הרקע למעשה ככל הנראה פלילי. כשעתיים לאחר מכן, המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת רצח נוסף, שבמסגרתו נורה למוות פואז עבד אל-לטיף, בן 54, בכפר יאסיף שבצפון הארץ.
6 צפייה בגלריה
גבר נורה למוות בחולון
גבר נורה למוות בחולון
זירת הרצח בחולון
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
גבר נורה למוות בחולון
גבר נורה למוות בחולון
הזירה בחולון
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
גבר נורה למוות בחולון
גבר נורה למוות בחולון
(צילום: נדב אבס)
6 צפייה בגלריה
אישה נרצחה בערערה שבנגב
אישה נרצחה בערערה שבנגב
זירת הרצח בערערה
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח על הרצח בערערה התקבל במוקד מד"א בשעה 00:43. שוטרי מרחב הנגב הוזנקו לזירה והחלו בסריקות ואיסוף ממצאים לאיתור חשודים, תוך גביית עדויות במקום. נסיבות האירוע נבדקות, ומפקד מרחב נגב תנ"צ נחשון נגלר הגיע לזירה. הוא קיים הערכת מצב, שבסיומה החליט להטיל את חקירת האירוע על תחנת משטרת ערוער. חוקרי מז"פ הגיעו לזירה ואספו ראיות וממצאים.
שמונה דקות לאחר מכן, בשעה 00:51, התקבל הדיווח על הירי בחולון. "ראינו על המדרכה גבר בשנות ה-40 לחייו שוכב מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם פציעות חודרות", סיפר פרמדיק מד"א יוסי רוזנטל. "הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". חקירת הרצח הועברה לימ"ר תל אביב, שם יבדקו מה הרקע לחיסול. גרינברג, כאמור, כבר מוכר למשטרה מארגון הפשע של האחים מוסלי, ובעבר הוא אף הואשם ברצח בר כהן ב-2012 בבת ים - וזוכה. קריסתו של אותו תיק, שהוגדר "תיק הדגל" של המשטרה נגד מוסלי, הייתה מהדהדת.
הדיווח על הירי באלעד התקבל אמש בשעה 20:40 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון. למוקד דווח על גבר עם פציעה חודרת ברחוב שמעון הצדיק באלעד. חובשים ופרמדיקים של הארגון טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה.
6 צפייה בגלריה
אירוע אלימות ברחוב שמעון הצדיק באלעד
אירוע אלימות ברחוב שמעון הצדיק באלעד
זירת הירי באלעד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, אלעזר אגסי, סיפר: "במקום הייתה המולה רבה מאוד. הפצוע שכב בחצר בין בניינים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעה חודרת בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".
המשטרה מסרה מצידה כי פתחה בחקירת האירוע, שהרקע אליו כאמור "ככל הנראה פלילי". "שוטרי תחנת ראש העין פתחו בחקירה ובסריקות מבצעיות, עם קבלת דיווח על אירוע ירי בעיר", נמסר.
6 צפייה בגלריה
פואז עבד אללטיף הנרצח בכפר יאסיף
פואז עבד אללטיף הנרצח בכפר יאסיף
פואז עבד אל-לטיף, שנרצח בכפר יאסיף
כשעתיים לאחר מכן המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירת רצח בכפר יאסיף, הסמוך לעכו. מהמשטרה נמסר כי במוקד 100 התקבל דיווח על ירי בכפר, ולפי גורמי רפואה שהגיעו למקום, עבד אל-לטיף, שנפצע מהירי פונה במצב אנוש למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שוטרי מרחב אשר פתחו בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ביאסיף על ידי חוקרי מז"פ. נבדק חשד לנקמה על מקרה רצח שבו נורה למוות תושב ג'דידה מכר בחודש שעבר, כחלק מסכסוך בין ארגוני פשיעה.
ביפו נורו אמש שני בני אדם בבית עסק ברחוב יפת בעיר. מהמקום פונה באופן עצמאי פצוע באורח קשה, ופצוע באורח בינוני פונה לבית החולים וולפסון על ידי צוותי מד"א. המשטרה מסרה כי גם במקרה זה הרקע הפלילי וכי הנסיבות נבדקות.
בעקבות מקרי הרצח האחרונים הודיע הבוקר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי יערוך "הערכת מצב מיוחדת" עם המפכ"ל יעקב שבתאי ובכירים נוספים במשטרה. "רק לפני שבוע הוצגה לשר תוכנית חדשה של המשטרה לטיפול בפשיעה ובמעשי הרצח. כמו כן השר דרש בשבוע שעבר הזרמת כוחות משמעותיים, זאת לצד העובדה שבסוף החודש מצפים השר והמפכ"ל לאישור תקציב המדינה, שייתן תקציב שיא למשטרה ויביא לשוטרים כלים לטיפול בפשיעה", נמסר מטעמו של בן גביר.
פורסם לראשונה: 21:00, 26.04.23