מערכת הבחירות באשדוד הגיעה היום (שלישי) לישורת האחרונה שלה עם חמישה מועמדים: ראש העיר המכהן יחיאל לסרי, הלן גלבר, אלי נכט, אלי נחמני ושמעון כצנלסון. בתחילת המירוץ, ברק סרי, יועץ התקשורת לשעבר של אהוד ברק ואריה דרעי, הודיע שהוא מתמודד בבחירות. אולם, לפני כשבועיים הסיר סרי במפתיע את מועמדותו, והצטרף כמספר 2 לרשימתו של כצנלסון.
ברגע שהשקט הביטחוני חזר לאשדוד, הפוליטיקה צפה מחדש ועם המון יצרים. כמו בכל בחירות, גם הפעם הנושא הדתי תפס את מרכז השיח הציבורי. בעבר היו חיכוכים רבים בין חרדים לחילונים בעיר, אבל בשנים האחרונות המצב מעט נרגע. גם בתקופה האחרונה, אולי בצל המלחמה, לא נרשמו אירועים חריגים.

2 צפייה בגלריה
הלן גלבר
הלן גלבר
המתמודדת הלן גלבר. ארבעת המועמדים שנותרו לא הצליחו להתאחד מול לסרי
(צילום: תומר שונם הלוי )
2 צפייה בגלריה
יחיאל לסרי מצביע באשדוד
יחיאל לסרי מצביע באשדוד
ראש העיר המכהן. המועמד של ש"ס פרש במפתיע - והביע בו תמיכה
(צילום: גדי קבלו)
מצד אחד, האוכלוסייה החילונית טוענת שאת מרבית תשומת הלב והתקציבים מפנים לקהילה החרדית, אולם מצד שני, ראש העיר המכהן יחיאל לסרי דוחה את הטענות ודווקא אומר שוב ושוב שאשדוד היא דוגמה לאחדות שאפשר לשדר לכל הערים בארץ. "הניסיון לייצר מתיחות בין חרדים לחילונים היא לצרכים פוליטיים בלבד", אומרים בסביבתו של לסרי.
לכל המתמודדים היה ברור שסרי זוכה לתמיכת ש"ס, ולסרי מיהר לחתום על הסכם עם יהדות התורה. אולם, בסופו של דבר מפלגתו של דרעי הפתיעה, והחליטה להציב מתמודד מטעמה - יו"ר ש"ס בעיר אבי אמסלם. כמה ימים לאחר שסרי הסיר את מועמדותו, הודיע אמסלם כי גם הוא פורש מהמירוץ ותומך בלסרי - שזוכה כעת למירב התמיכה של החרדים בעיר.
במקביל, בקרב התושבים החילונים התפתח זעם על המועמדים שלא חברו יחד ועשו "יד אחת" נגד לסרי. "אף אחד מהם לא היה מוכן לוותר בגלל משחקי אגו, וזה עלול לעלות לנו ביוקר", סיפרה פעילה חילונית מרכזית בעיר. "אני רק מקווה שפיזור הקולות יביא לסיבוב שני ואז באמת הכול יהיה פתוח. אנחנו במגמת התחרדות, מי שנכח בישיבות מועצה ראה היטב לאן כל הפרויקטים הולכים".
היום פנה לסרי לתושבים ואמר להם כי "מנסים להפחיד אתכם, בדיוק כמו שהפחידו אתכם לפני חמש שנים. כל מה שצריך לעשות הוא להרים את הראש ולראות את העיר היפה והתוססת שלנו. עיר של ים וחופש, של חיי תרבות עשירים ומגוונים, של קולינריה ומסעדות, עם מרכזי קניות תוססים. עיר שכולה חיים, אינסוף הזדמנויות וים של אפשרויות. עיר של חיה ותן לחיות".
גלבר אמרה מנגד: "היום בוחרים במהפך. אף אחד לא נשאר בבית, זה צו 8 להציל את העיר. כולם מבינים, זה או אשדוד או טבריה, או אני או לסרי. החל ממחר אשדוד תחזור להיות עיר לכולנו".