"צימאון להבין כל דבר"

רס"ל (מיל') אלקנה נוילנדר ז"ל
אלפים ליוו למנוחות את רס"ל (מיל') אלקנה נוילנדר ז"ל, חובש קרבי באוגדה 99 מאפרת, שנפל בקרב במרכז רצועת עזה. "הצימאון שלך להבין כל דבר – ברפואה, בלימודים, בהלכה. היה לך כל כך הרבה ידע, תמיד היית, תמיד נכחת, תמיד בקול ובגדול. אפילו עכשיו, כשבאתי להסתכל עליך, הפנים שלוות כמו שאלקנה היה רוצה", ספד האב אברי.

"להיות אחים זה לא כזה פשוט, זה משהו לא מוסבר. זה לאהוב את ההבדלים שבינינו, לריב על כל דבר קטן, אבל בשלב מסוים לשכוח. להיות אחים זה להתעצבן בפנים על דברים שבינינו, אבל אם משהו מעצבן אותנו בחוץ אנחנו נראה לו עם מי יש לו עסק", ספד לו אחיו ידידיה.
האח הוסיף: "באמת אוהב אותך אחי, ואני רוצה לדעת עמוק עמוק בתוכי שאתה בטוב, למרות שאנחנו לא תמיד הולכים באותו כיוון בחיים. להיות אחים זה לקפוץ בלילה ממיטה למיטה כמו קופים קטנים, ולהפסיק בתיאום מושלם כשאמא נכנסת לחדר. זה לראות שעמוק בפנים גדלנו יחד באותו בית, ולמרות השוני אנחנו תמיד נהיה קרובים".
טל, חבר מהצוות שלו, שיתף בחוויות מהשירות: "ידעת להגיע לאירועים ראשון, ולעזור ראשון לחברים שלך. כשרצית משהו אף אחד לא יכול היה לעמוד מולך. ידעת להציק ולשגע את כולם – מהאפסנאי ועד למאו"ג. דע לך שראינו והערכנו אותך מאוד".

"דווקא עכשיו, ממש בדקה ה-90"

סרן (מיל') רון אפרימי ז"ל
אלפים ליוו למנוחות בבית העלמין בהוד השרון את סרן (מיל') רון אפרימי ז"ל, קצין ביחידת יהל"ם שנפל באסון הפיצוץ באל-בורייג'. "התאהבתי בך מהרגע הראשון, לא היה לי שום ספק שזכיתי בבן אדם הכי טוב שיש. רגיש, בן אדם שמכיר אותי הכי טוב בעולם", ספדה לו בת הזוג גפן.

"אתגעגע לטיולים שלנו, חוויות שחווינו ביחד, שתמיד יהיה רק שלנו. אתגעגע לבית שלנו, שרק עברנו אליו בספטמבר האחרון. הבית שהתחלנו להקים יחד. רק חיכינו שהמלחמה תיגמר, שנוכל לחיות שוב באושר. אתגעגע לעתיד המשותף שתכננו וחיכינו לו כל כך".
"כל פעם שיצאת לאפטר הצלחתי לנשום ונתת לי הקלה גדולה. דווקא עכשיו, כשהיית אמור לסיים את המילואים, ממש בדקה ה-90. אני יודעת שלפחות היית שליו ושמח בימים האחרונים, ולא היית משנה כלום. היית מאושר וקורן. אני יודעת שהיית גאה במה שעשית ובאנשים שאיתך. אני מנסה להתנחם בזה".
אחיו עמרי ספד לו: "ארבע וחצי שנים הלכתי עם חולצות דרייפיט ירוקות שכתוב מאחורה יהל"ם וחיכיתי שמישהו ישאל אותי מה הקשר ואני אוכל להגיד שאני פרימי הקטן. אני מקווה שידעת כמה אני גאה בך, בבן אדם הכי מקצועי שיש, הכי ערכי ואכפתי, שלא מתפשר על כלום. המשפחה תמיד הייתה כל כך חשובה לך. אמרת לי שתעבור לגור עם מישהי רק כשתרצה להתחתן איתה, ופתאום אתה וגפן עברתם לגור יחד. ידעתי שזה מה שאתה רוצה, שאתם רוצים, חיים ביחד".

"מעולם לא נדרשנו לדחוף אותך קדימה, תמיד משכת את כולם אחריך", ספד האב שמואל. "בשיחתנו האחרונה התרשמתי מנחישותך ואמונתך חדורה בצדקת הדרך ובפעילות שלך בעזה. תמיד התגאיתי בך, וברור היה שאתה מיועד לגדולות. הערב מעקירתך ממני קשה מנשוא, אולם נשמתך ורוחך נשארות בתוכי".
האם יהודית סיפרה: "רון הכי צחק עליי שאני משחקת עם הטלפון בלי לראות, אבל זה היה רון. גם לי, גם למפקדים, לכולם הוא היא אומר את הביקורת הכי עניינית והכי אמיץ. אני אקצר היום, כי רון אמר לי תהיי חזקה, ואם אני אדבר הרבה אני לא אעמוד במה שהבטחתי לו. רון לימד אותי 'כשנגיע לגשר נפוצץ אותו' – אז בא לי להתפוצץ".
"ביום שני קיבלתי מגפן את הסרטון ונשמתי לראשונה מזה שבועיים, אמרתי וואלה, קיבלתי סימן חיים. הייתי בטוחה שהוא הגיע, כי כל היום הייתי מוטרדת ובאטרף ושיגעתי את כולם. אחרי שעתיים, כששמעתי את הנקישות והדפיקות בדלת, זה היה חמישה המטרים הכי ארוכים בחיי שעשיתי, עד שנפתחה הדלת".

"כל החיבור שלי ליהדות הודות לך"

רס"מ (מיל') עקיבא יסנסקי ז"ל
בבית העלמין הצבאי קריית שאול הובא למנוחות רס"מ (מיל') עקיבא יסנסקי ז"ל, לוחם בגדוד ההנדסה 8173, שנפל באסון הפיצוץ באל-בורייג'. "תמיד שמרנו על האהבה שלנו רק בינינו. מאחורינו עשר שנים יפות ביחד, מלאות באהבה, באושר, בכבוד והבנה הדדית", ספדה בת זוגו אולגה.

5 צפייה בגלריה
חברתו אולגה בהלוויתו של  רב סמל מתקדם עקיבא יסינסקי ז"ל
חברתו אולגה בהלוויתו של  רב סמל מתקדם עקיבא יסינסקי ז"ל
אולגה, אלמנתו של עקיבא
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
חברתו אולגה בהלוויתו של  רב סמל מתקדם עקיבא יסינסקי ז"ל
חברתו אולגה בהלוויתו של  רב סמל מתקדם עקיבא יסינסקי ז"ל
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של רב סמל מתקדם עקיבא יסינסקי ז"ל
הלוויתו של רב סמל מתקדם עקיבא יסינסקי ז"ל
השרים אקוניס וגנץ בהלוויה
(צילום: יאיר שגיא)
"חשוב לי לשתף בדברים מאוד מאוד קטנים שהיו לנו, של שגרה, של חיים רגילים, כדי שתבינו איזה בן אדם הוא היה", הוסיפה אולגה. "אם הייתי צריכה לקום מוקדם מאוד לעבודה בחמש בבוקר הוא קם יחד איתי ולא היה חייב. תמיד עשה את זה כדי להיות ביחד ולשתות יחד קפה".
אחייניתו קטיה סיפרה על אהבתו המופלאה של עקיבא למדינת ישראל וליהדות, אהבה שבעקבותיה הוא התגייר והמשפחה עלתה ארצה. "היית לי יותר מדוד, היית אח. מיומי הראשון ועד לסוף חיי היית ותמיד תהיה הגאווה הכי גדולה שלי".
"כשהיית בן 14 החלטת לעלות לארץ, וביום שעזבת לא הצלחתי להפסיק לבכות. עליתי לארץ כמה חודשים אחריך", הוסיפה. "התחלת להתחבר לדת והתגיירת, הבאת את המנהגים ואת הדת וחיברת גם אותנו. כל הזיקה, כל החיבור שלי ליהדות זה הודות לך".

"היה לך חשוב להילחם עבור המולדת"

רס"ר (מיל') רועי אברהם מימון ז"ל
אלפי תושבי עפולה, בני משפחה וחברים ליוו למנוחות את רס"ר (מיל') רועי אברהם מימון ז"ל, לוחם ביחידת יהל"ם שנפל באסון הפיצוץ באל-בורייג'. "מבין הדברים החזקים ביותר שאנחנו זוכרים ממך זה המוסר הגבוה וכוח הרצון החזק שלך. הם עזרו לך לזהות מה הדברים החשובים ביותר בחיים שלך וליישם אותם עם כוח רצון חזק", ספד האב יאיר.

5 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ר רועי אברהם מימון ז"ל
הלווייתו של רס"ר רועי אברהם מימון ז"ל
הלווייתו של רס"ר (מיל') רועי אברהם מימון ז"ל
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ר רועי אברהם מימון ז"ל
הלווייתו של רס"ר רועי אברהם מימון ז"ל
(צילום: גיל נחושתן)
"היה לך חשוב לא לפגוע באף אחד, אפילו לא בחיות, ולכן הפחת לטבעוני. האמת, השלום והאהבה היו חשובים לך, ולכן פעלת רבות כדי להפיץ אותם. היה לך קשה לצאת ולהילחם, היות שלא רצית לפגוע באף אחד. אבל היה לך כל כך חשוב להילחם עבור המולדת שלך. אמרת שאתה נלחם ומסתכן למען כולנו, כדי שנוכל להרגיש בטוחים במדינה שלנו".
"בזמן המלחמה הלכנו לחתונה של אחיין שלנו. כשחזרת לחופשה מעזה שאלת אותנו אם נהנינו בחתונה, וענינו שאין לנו אפשרות ליהנות בזמן שיש מלחמה בעזה. ענית לנו שבשביל זה אתה נלחם ומסתכן, כדי שהאזרחים יוכלו לנהל חיים רגילים וגם לשמוח", הוסיף האב. "הכאב מאוד חזק. הדבר העיקרי שמנחם אותי זה להתחבר לאור האלוקי. באור הזה יש שלום, אהבה ואמת".