טעות מביכה וחמורה במשטרת ירושלים: יעד מודיעיני של היחידה המרכזית בבירה קיבל חומרי חקירה הקשורים אליו ולגורמים נוספים שניהלו איתו לפי החשד עסקים מפוקפקים.
היעד, שבחמש השנים האחרונות מגדיר עצמו כאיש עסקים, הסתבך עם המשטרה פעמים רבות בעבר. בשני העשורים האחרונים זימנו אותו חוקרי היחידה המרכזית לחקירות רבות, ולאורך השנים הוחזק במעצר במשך חודשים ארוכים. לפני יותר משנתיים, כשנעצר שוב לחקירה, החוקרים החרימו ממנו קלסרים שבהם נשמרו תלושי המשכורות של עובדיו.
3 צפייה בגלריה
המסמכים שמשטרת ירושלים בזמן הפשיטה ובהם פרטים חסויים של עובדים
המסמכים שמשטרת ירושלים בזמן הפשיטה ובהם פרטים חסויים של עובדים
הועבר בטעות: פירוט חשודים הקשורים ליעד המודיעיני
אחרי שהחקירה נגדו לא הבשילה לכדי כתב אישום, ביקש האיש מבית המשפט להורות למשטרה להחזיר לידיו את המסמכים שלו. בית המשפט לא קיבל את בקשתו להשבת הקלסרים, אבל הורה ליחידה המרכזית במשטרת ירושלים לצלם את המסמכים ולהעביר לו את ההעתקים.
מצויד בהחלטת בית המשפט, האיש הגיע למשרדי הימ"ר וקיבל לידיו את המסמכים המצולמים. אבל כשעיין בדפים, נדהם למצוא ביניהם כמה מסמכים שככל הנראה הוכנסו לערימה בטעות ולא היו אמורים להגיע לידיו.
כך, למשל, בתוך המסמכים מצא היעד המודיעיני תכתובת מייל בין אחד מחוקרי הימ"ר לבין ראש מפלג המודיעין. ההודעות כללו, בין היתר, טבלה של חשודים שלכאורה לוו ממנו כספים אך הוציאו תלושי שכר, ומעבר לכך פורטו הקשרים בין חברות עסקיות שונות לבין עבריינים ירושלמים שלפי המידע המודיעיני נחקרים על ידי גופי אכיפה שונים.
האיש הבחין בפירוט החשדות לגבי אותם עבריינים, סטטוס החקירה, וכן הנחיה למחלק הכלכלי לעשות מאמצים מול רשויות אכיפה נוספות על מנת להביא את מירב הראיות נגד אותם יעדים מודיעיניים. "חקירת האובייקטים יש בה כדי 'להדק את החגורה' על היעד, גם אם אין סמים", נכתב שם.
עוד במסמכים שהועברו לאיש: שמות מבצעיים של תיקי החקירה וטבלה שבה מופיעים חשודים נוספים הקשורים אליו, כולל שמותיהם ופרטיהם האישיים, תמונותיהם ומידע על הקשרים שלהם עם היעד המודיעיני.
הפרקליט שמייצג את איש העסקים, עו"ד חן הולנדר, טוען שהמסמכים מוכיחים שלקוחו נרדף. "מעבר למבוכה הקיימת במסירת מסמכים מסוג אלה למושא החקירה", הסביר עורך הדין. "המסמכים מציגים תמונה מדאיגה ועגומה על אופן החקירה ועל ההתייחסות למרשי, כאשר ברור מתוכן הדברים ובפרט מהמילים 'להדק את החגורה', כי קודם כל נורה החץ - ורק לאחר מכן סומנה סביבו המטרה. מרשי שוקל, בימים אלה, לפנות למחלקה לחקירות שוטרים בתלונה מתאימה על רדיפה והתעמרות בו מצד היחידה החוקרת".
חן הולנדרעו"ד חן הולנדר

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "ככל שנפלה שגגה בהליך מסירת המסמכים בהתאם להחלטת בית המשפט לפני למעלה משנה וחצי, הרי שמדובר בשגיאה שבוצעה בתום לב ואינה מעידה על הכלל. המקרה החריג שתואר ייבדק, ובהתאם יופקו ממנו הלקחים הנדרשים".