2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
ח"כ דיסטל-אטבריאן
(צילום: הדר יואביאן)
אחרי שחברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן (הליכוד) פרסמה ציוץ שהגיע למיליוני צפיות ובו נרמז שנשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן נרדם בפגישתו עם ראש הממשלה נפתלי בנט - היא קיבלה התראה צמודה לציוץ על ידי טוויטר לפיה מדובר בתוכן מניפולטיבי. לאחר מכן השיבה אטבריאן בפוסט משלה.
בפוסט המקורי פרסמה חברת הכנסת קטע שבו נראה ביידן כשמבטו מושפל למטה עם הכיתוב: "משום מה התקשורת הישראלית נרדמה בעצמה ולא שמה לב לקטע ההיסטורי הזה. חשבתי שבכל זאת כדאי שתכירו". את הסרטון המצורף ראו כ-5.9 מיליון איש מכל רחבי העולם, מה שגרר גם ביקורת קשה של גולשים שטענו שדיסטל-אטבריאן רמזה על מה שלא קרה.
2 צפייה בגלריה
גלית דיסטל על פגישת בנט וביידן בבית הלבן
גלית דיסטל על פגישת בנט וביידן בבית הלבן
"תוכן שעבר מניפולציה". הציוץ של ח"כ דיסטל-אטבריאן וההתראה של טוויטר

אחרי ההתראה מטוויטר פרסמה חברת הכנסת דיסטל-אטבריאן פוסט משלה שבו הסבירה: "בואו נגרש זבובונים טורדניים. העליתי סרטון שנלקח מחשבון היוטיוב הרשמי של הבית הלבן As is". היא הוסיפה: "כשהעליתי את הסרטון לא כתבתי שביידן נרדם. לא כתבתי כלום למעט המלצה לצפייה בקטע המצורף. יותר מ-5.9 מיליון צופים מרחבי העולם הפכו את הסרטון הזה לוויראלי גם בלי להבין עברית. וגם אם היו מבינים עברית הם לא היו קוראים שביידן נרדם, כי לא כתבתי שהוא נרדם".
היא המשיכה וכתבה: "כעת נשאלת השאלה מדוע מיליוני גולשים הטיסו את הסרטון ברחבי הרשת? האם שני אנשים שיושבים ומשוחחים זו סנסציית אינטרנט או שמא הם ראו שם משהו אחר? אין לי מושג האם ביידן ישן, משועמם או מנומנם. אני יודעת דבר אחד - שפת הגוף שלו לא מכבדת את האדם שיושב מולו, ובמקרה מדובר בראש ממשלת ישראל. אף אזרח לא רוצה שמנהיג המדינה שלו יזכה ליחס כזה".
לבסוף התייחסה לאזהרה של טוויטר שהוצמדה לציוץ - וכתבה:"טוויטר, שהוסיפו אזהרה לסרטון, מוזמנים להעביר אותה לבית הלבן. הנה הקישור, אפשר לראות לבד. לסיכום: לא נגעתי, לא ערכתי, אפילו לא אמרתי שביידן ישן. לקחתי את הסרטון הזה והוא הפך לוויראלי ברחבי העולם. עכשיו תשאלו את עצמכם מה ריתק כמעט שישה מיליון בני אדם".