אב ובנו נעצרו היום (שני) בחשד שמכרו בפייסבוק בדיקות אנטיגן שנגנבו בסוף השבוע האחרון מאחד המחסנים של עיריית ראשון לציון. בפריצה נגנבו כ-20 אלף בדיקות, ובמשטרה בודקים אם האב והבן קשורים גם לגניבה עצמה. המשטרה הגיעה אל השניים אחרי שמכרו ערכות שזהות לאלה שנמכרו במחסן והיו ייחודיות לראשון לציון.
בעיריית ראשון לציון אמרו אתמול כי הבדיקות שנגנבו היו אמורות להיות מועברות למוסדות החינוך בעיר. אותן ערכות בדיקה שנגנבו הועברו לעירייה ממשרד החינוך.

2 צפייה בגלריה
המחסן ממנו נגנבו הבדיקות
המחסן ממנו נגנבו הבדיקות
המחסן שממנו נגנבו הבדיקות
העירייה דיווחה על הפריצה למשטרה שפתחה בחקירה. על פי ההערכה, הפורצים קיבלו מידע פנים - וינסו למכור את הסחורה לגורמים מסחריים קטנים שנכנסו לתחום שיווק הבדיקות.
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך מסר אתמול: "חשוב להדגיש שלמרות הגניבה אין מחסור בבדיקות ואנחנו פועלים להשלים את הכמות שנגנבה. מצער ועצוב שעבור בצע כסף הפורצים חסרי הלב לא בוחלים בדבר וגונבים בדיקות שמיועדות לתלמידים שלנו בעיר. אני פניתי אישית למפקד התחנה שיעשה הכול כדי לתפוס את הגנבים".
ביום חמישי האחרון נערך מספר שיא יותר מ-223 אלף בדיקות אנטיגן מוסדיות ברחבי הארץ. מספר זה כמובן לא כולל את עשרות אלפי ואולי אף מאות אלפי בדיקות האנטיגן הביתיות המתקיימות מדי יום.