2 צפייה בגלריה
עידית סילמן ועדת הבריאות על מצוקת בתי החולים הציבוריים עקב תחלואת הקורונה
עידית סילמן ועדת הבריאות על מצוקת בתי החולים הציבוריים עקב תחלואת הקורונה
יו"ר הקואליציה עידית סילמן שהכריזה על פרישה
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
תגובות סוערות במערכת הפוליטית להחלטתה של ח"כ עידית סילמן (ימינה) לפרוש מהקואליציה, שעשויה לסמן את סופה של הממשלה הנוכחית, עם איבוד הרוב. חברי האופזיציה, מהיו"ר בנימין נתניהו ומטה, משבחים את סילמן וממהרים להכריז שימיה של הממשלה ספורים, במקביל לגינויים מצד חברי הקואליציה שסילמן עמדה בראשה עד לבוקר זה.

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, בירך את סילמן ואמר כי "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה, ואני מברך אותה בשם ההמונים בישראל שייחלו לרגע הזה". נתניהו המשיך ופנה לסילמן: "עידית, את הוכחת שמה שמנחה אותך זו הדאגה לזהות היהודית של מדינת ישראל, הדאגה לארץ ישראל, ואני מקבל אותך בברכה חזרה הביתה למחנה הלאומי. את הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים לפי צו מצפונם ואין זכות גדולה מזו". עוד הצהיר נתניהו כי הוא קורא "לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי" לפרוש כמו סילמן. "אתם תתקבלו בכל הכבוד הראוי ובזרועות פתוחות", אמר נתניהו.
בנוסף לנתניהו, חברי כנסת נוספים ממפלגת הליכוד הגיבו גם הם לפרישת של סילמן. יואב קיש הכריז כי "הממשלה הרעה הזו סיימה את דרכה", ובירך את סילמן "על מהלך שמציל את ישראל וישמור על המדינה היהודית והדמוקרטית היחידה בעולם". אופיר אקוניס בירך גם הוא את סילמן על "צעד אמיץ ונכון", וקרא לפרישתם של חברי כנסת נוספים "שנקלעו לקואליציית השמאל".
אורלי לוי-אבקסיס שיבחה את סילמן על "החלטתה הערכית והחשובה", והזהירה אותה מפני "מתקפות תקשורתיות קשות ומניפולטיביות". במקביל, חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) הדהד את דבריו של קיש, ואמר כי "החומה של הממשלה הרעה הזאת התחילה להתפרק היום".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"גם האופוזיציה צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי להרכיב ממשלה" - ח"כ משה גפני
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) הצהיר כי החלטתה של סילמן לפרוש משמחת אותו. "אמרתי לה השבוע שעם ישראל גאה בה על המאבק בנושא החמץ", סיפר גפני. עם זאת, הוא ציין כי "האופוזיציה גם צריכה לעשות חשבון נפש מי הכי ראוי, ולמי יש הכי הרבה סיכוי להרכיב ממשלה באופן מיידי, מבלי ללכת לבחירות".
יו"ר מרץ לשעבר, זהבה גלאון, כתבה כי היא "מציעה לא להספיד את הממשלה הזו כל כך מהר", שכן ללא חברת הכנסת סילמן לקואליציה אמנם אין רוב בכנסת, אך "יש הרבה תרחישים אפשריים למה שיכול לקרות בשבועות הקרובים", לדבריה של גלאון.
חבר הכנסת מוסי רז (מרץ) כתב בתגובה לפרישתה של סילמן שכעת "‏ישראל עומדת בפני סכנה של ממשלת לאומנים מושחתים", וקרא לצירופה של הרשימה המשותפת לקואליציה "כדי לעצור את הסכנה".