2024 נפתחת במטח כבד מעזה: בדיוק בחצות, עם תחילתה של השנה האזרחית החדשה, נשמעו אזעקות במרכז, בשפלה, באשדוד, בשדרות ובאזורים רבים אחרים. 27 רקטות שוגרו מהרצועה, ורובן יורטו, גם אלו ששוגרו לעבר העוטף.


3 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון, הלילה
(צילום: רויטרס)
הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות על המטח לגוש דן ולשפלה, וטענה כי נורו בו 20 רקטות לאזור תל אביב - בהן גם רקטות מדגם M-90. יצוין כי לא הייתה אזעקה בתל אביב. "עזה ירתה את טילי השנה החדשה", מסרו בארגון הטרור.
הירי הראשון למרכז זה עשרה ימים, וגם הכבד ביותר בתקופה הזו מהרצועה, אירע כמה שעות לאחר יירוטים חריגים של כטב"מים בשמי הגולן ובגבול ירדן על ידי מטוסי קרב. המיליציות הפרו-איראניות קיבלו אחריות לאותם שיגורים.
בהודעת דובר צה"ל על היירוט בגבול עם ירדן, באזור בקעת הירדן, נכתב כי מטוס קרב יירט בהצלחה מטרה אווירית חשודה בדרכה לשטח ישראל מכיוון מזרח. לפי ההודעה, המטרה האווירית הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל ולא חצתה לשטח ישראל.
הכותרת
מה הסיכוי שמחלות וזיהומים יתפשטו מעזה לישראל?
21:32
3 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי גוש דן
יירוטים בשמי גוש דן
יירוטים בשמי גוש דן
3 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי אשדוד
יירוטים בשמי אשדוד
יירוטים בשמי אשדוד
הכטב"ם הנוסף חדר לישראל והוביל לאזעקה ראשונה בקצרין זה חודשיים וחצי. בדובר צה"ל אמרו כי יחידת הבקרה האווירית זיהתה אותו, ומטוסי קרב יירטו אותו לאחר שחצה משטח סוריה.
"ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", ארגון-גג של מיליציות פרו-איראניות הפועלות בעיראק וסוריה, לקחה אחריות לשיגורי הכטב"מים.
בהודעת המיליציות לא צוין שהן שיגרו כטב"מים, ולדבריהן המתקפה נעשתה באמצעות "נשק מתאים". הן איימו להמשיך במתקפות שלהן ומסרו כי מדובר ב"תגובה לטבח ולפגיעה בזכויות הפלסטינים ברצועת עזה".