2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
זירת תאונת הדרכים הקטלנית ברעננה בית משאית לרוכב אופניים
ארכיון
(צילום: ביקורת בונה)
שוטרי אגף התנועה עצרו אמש (חמישי) תושב רהט (46) שנתפס נוהג ברכב אף על פי שרישיונו נשלל לתקופה ארוכה בגין מעורבות בתאונת דרכים קטלנית. בבדיקת המקרה התברר כי מדובר בנהג משאית שלפני שנתיים הורשע לפי הודאתו בגרימת מוות ברשלנות של הולך רגל ב-2018.
בדיקת הנהג אירעה בכביש 40, סמוך למחלף קמה. השוטרים שנדהמו לגלות כי הוא נוהג בפסילה עצרו אותו, והוא יובא בפני שופט להגשת כתב אישום נגדו. במקביל הוחלט להחרים את רכבו למשך 30 יום.
הנהג שנתפס בפסילה דרס למוות הולך רגל ב-29 באפריל 2018. הוא הורשע כאמור בהסדר טיעון בבית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע בגרימת מוות ברשלנות. בגזר הדין צוין בין היתר כי הנהג נסע לאחור, ללא מכוון, כששדה הראייה שלו לאחור חסום למרחק של 25 מטרים.
עוד צוין בגזר הדין כי אף שזמזם הנסיעה לאחור פעל באופן תקין, ואף שהייתה מותקנת במשאית מערכת וידאו לצפייה ב"שטח המת" שמאחורי כלי הרכב, בשל זרוע שבורה של מסך מערכת הצפייה היה מונח מסך זה על לוח השעונים ולמעשה לא ראה הנהג את הנעשה בסמוך לרכבו מאחור עת נע לכיוון זה.
הנהג נסע לאחור למרחק של כ-10 מטרים, ופגע בזמן זה בהולך הרגל שהיה מאחורי המשאית. בגזר הדין שניתן ביולי 2020, צוין כי "הנאשם הודה ולקח אחריות מלאה על מעשיו המתוארים לעיל, נשלח לתסקיר של שירות המבחן למבוגרים ולחוות דעת של הממונה על עבודות שירות". ההגנה ציינה בשלב הטיעונים לעונש כי נערכה סולחה בין משפחת המנוח למשפחת הנהג הדורס.

"הנאשם הוא אדם נורמטיבי לחלוטין"

השופט אלון אופיר, שגזר לפני שנתיים את עונשו של הנהג, ציין אז בגזר הדין כי "תאונות הדרכים הקטלניות הן מכת מדינה וההרתעה חייבת לבוא לידי ביטוי גם בדרך של ענישה בגזרי דין הניתנים למורשעים בגרימת תאונות אלה".
בנוסף ציין אז השופט כי "הנאשם במקרה זה הוא אדם נורמטיבי לחלוטין ללא כל עבר פלילי ואב לשבעה ילדים. מתסקיר עומק של שירות המבחן למבוגרים עולה כי הוא תומך בשניים מילדיו הלומדים לימודים אקדמיים ומנסה יחד עם אשתו לטפח משפחה נורמטיבית מעבודה קשה כנהג משאית. שירות המבחן תיאר את הצער העמוק שבו שרוי הנאשם מיום התאונה".
השופט הוסיף כי שירות המבחן הגיע למסקנה שהענישה במקרה זה צריכה להיות בעלת אופי שיקומי. "לגישת שירות המבחן, למאסר בפועל 'יהיו השלכות קשות על תפקודו האישי, הרגשי והמשפחתי, אשר עלולים לפגוע באופן משמעותי ביכולתו ובכוחותיו לחזור לתפקוד תקין בעתיד'. לנאשם רישיון נהיגה מ-1992, ואף שלחובתו 59 הרשעות קודמות - כמעט כל הרשעותיו הן עבירות קנס ואין לחובתו מעורבות בבריונות כבישים או בביצוע עבירות חריגות בחומרתן".
השופט אופיר קבע אז כי הנהג שדרס הולך רגל למוות "התרשל ברשלנות ברף בינוני", וגזר עליו תשעה חודשי מאסר ששישה מהם יומרו לעבודות שירות, ובמקביל פסל מהנהג להחזיק רישיון נהיגה למשך תשע שנים.
2 צפייה בגלריה
עודי עתאנה
עודי עתאנה
ההרוג בתאונה ליד טמרה: עודי עתאמנה מהיישוב ריינה
בתוך כך, בתאונת דרכים שאירעה אתמול בכביש 70 ליד טמרה נהרג עודי עתאמנה מהיישוב ריינה בגליל התחתון. רכב פרטי פגע בשני הולכי רגל, בהם עתאמנה, שטיפלו בשולי הכביש בציוד שעל עגלה שנגררת לרכב. מותו של עתאמנה נקבע בזירה, הולך הרגל השני פונה במצב קשה לבית החולים רמב"ם בחיפה.
דובר מד"א זכי הלר עדכן: "בשעה 19:31 התקבל במוקד 101 במרחב כרמל דיווח על הרכב שפגע בשני הולכי הרגל. חובשים ופרמדיקים העניקו טיפול לנפגעים, מותו של אחד מהם נקבע לאחר ניסיונות החייאה. הולך הרגל השני סבל מחבלת ראש, והועבר מורדם ומונשם לבית החולים. נהגת הרכב פונתה במצב קל".