כ-1,500 מתנחלים, בהם רבנים, אישי ציבור ותלמידי ישיבות, הגיעו אמש (ראשון) למאחז חומש שבשומרון בניגוד לחוק וללא אישור של צה"ל, וקיימו בסמוך לישיבה שבמאחז סדר ט"ו בשבט. המתנחלים ארגנו אוטובוסים שיצאו מההתנחלות הסמוכה שבי שומרון לכיוון המאחז הבלתי חוקי. כאשר נעצרו האוטובוסים במחסום צה"לי, המשיכו המתנחלים בהליכה למאחז. צפו בתיעוד שבנגן הווידאו בראש הכתבה.
השהייה בחומש אסורה על פי חוק ההתנתקות. לפני מספר חודשים, המשטרה הגישה כתב אישום נגד הרב אלישמע כהן, ראש הישיבה בחומש, לאחר ששהה במאחז בניגוד לחוק. בנוסף, הגישה המשטרה עוד כמה כתבי אישום נגד תלמידי ישיבה ורבנים שמשפטם מתנהל בימים אלה.
שמואל וונדי, מנכ"ל הישיבה, אמר כי "שיירה של אלפי אנשים באו לתמוך בנו בחומש. בקרוב אנחנו הולכים לבשר על ביטול חוק ההתנתקות. החפרה הגדולה הזאת שהיה צריך לבטל מזמן". וונדי הוסיף כי "אני יכול להגיד שביומיים האחרונים הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל מאנשים שביקשו לבוא לתמוך ולחזק בחומש. נמשיך בכל הכוח, עד שנראה בביטול החוק וחזרה ליישוב".
3 צפייה בגלריה
המתנחלים צועדים למאחז חומש ברגל
המתנחלים צועדים למאחז חומש ברגל
"שיירה של אלפי אנשים באו לתמוך בנו בחומש". המתנחלים בדרך למאחז
(צילום: ישיבת חומש)
3 צפייה בגלריה
אירוע ירי סמוך ליישוב חומש בשומרון
אירוע ירי סמוך ליישוב חומש בשומרון
(מתוך google maps)
3 צפייה בגלריה
המתנחלים צועדים למאחז חומש ברגל
המתנחלים צועדים למאחז חומש ברגל
(צילום: ישיבת חומש)
בשנה האחרונה, צה"ל הקים כמה מחסומים בדרך לחומש במטרה לסגור את המאחז ולמנוע מאנשים להגיע אליו. למרות זאת, במשך הזמן קיימו המתנחלים עשרות אירועים המוניים במאחז ללא תיאום עם הצבא ובניגוד לחוק.
חומש הוא אחד מארבעת היישובים בצפון השומרון שפונו במסגרת תוכנית ההתנתקות ב-2005. וכיום עומד בעניינו בג"ץ אותו הגישו התושבים הפלסטינים של הכפר בוקרא הסמוך וארגוני זכויות אדם בטענה שהאדמות עליהם נמצא המאחז שייכות להם.
לפני מספר שבועות, שינתה המדינה את עמדתה לגבי המאחז וטענה בתשובתה לבג"ץ כי בכוונתה לתקן את חוק ההתנתקות ולהסדיר את המאחז.
מארגון יש דין שעתר לבג"ץ יחד עם בעלי האדמות בחומש, נמסר: "שוב ושוב מתברר שאין שום משמעות להבטחות ולהצהרות של המדינה לבג"ץ שישראלים לא נכנסים לחומש"
פורסם לראשונה: 21:43, 05.02.23