רצף תאונות אופנוע קשות במהלך השבת: הלילה נהרג נער בן 17 שרכב על קטנוע בתאונה ברחוב הירקון בתל אביב, כמה שעות לפני כן נפצע רוכב בתאונה ברחוב אבן גבירול בעיר והיום (שבת) אחר הצהריים נפצע קשה תושב עכו בתאונה בגליל המערבי. בנוסף, גם בשתי תאונות אופנוע אחרות השבת נפצעו קשה שני בני אדם.
הדיווח על ההתנגשות החזיתית בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה שבגליל, התקבל במוקד מד"א במרחב אשר בשעה 15:20. בן 26 מעכו, שנסע מיערה לשלומי והתנגש ברכב, פונה לבית החולים בנהריה במצב קשה ולא יציב, עם חבלות קשות בגפיים. הוא מורדם ומונשם. מלבדו, נפצעו חמישה נוספים באורח קל.
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה
זירת תאונת הדרכים בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה
זירת התאונה, ליד מושב יערה שבגליל המערבי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה
זירת תאונת הדרכים בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה
רוכב האופנוע אותר בתעלה בצד הדרך
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה
זירת תאונת הדרכים בין אופנוע לרכב בכביש 899, סמוך למושב יערה
(צילום: דוברות המשטרה)
חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, דור וקנין, סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. ראינו אופנוע ורכב מעוכים על הכביש. בתעלה בצד הדרך, במרחק כ-20 מטר, שכב רוכב אופנוע בן 26 מחוסר הכרה, עם פציעות קשות מאוד בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו כשמצבו קשה. חמישה נוסעי הרכב - שתי נשים כבנות 40 ושלושה ילדים - נחבלו ומצבם קל".
ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, אמר ל-ynet כי מדובר ב"עוד תאונה איומה שהצטרפה לשרשרת תאונות קשות בכביש 899 באזור יערה. עיקול הכביש המסוכן ממשיך לחרוץ גורלות. נמשיך לדרוש בכל תוקף את הסדרת הכביש במהירות ובדחיפות, כדי למנוע עוד פגיעה וסכנה לחיי אדם". דוידוביץ ציין כי "נדרשת השקעה מסיבית ומיידית בתשתיות בצפון, שספגו הזנחה רבת שנים. כבישים וצמתים רבים מסוכנים ואינם מותאמים לכמות התנועה וצפיפות האוכלוסיה".
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים ברחוב אבן גבירול בתל אביב
זירת תאונת הדרכים ברחוב אבן גבירול בתל אביב
התאונה ברחוב אבן גבירול בתל אביב
(צילום: דוברות מד"א)
הלילה כאמור נהרג נער בן 17 שככל הנראה החליק על האופנוע מתחת לגשר כיכר אתרים בתל אביב. הוא ככל הנראה החליק במהלך רכיבה, בבית החולים איכילוב נקבע מותו. הדיווח על התאונה התקבל במד"א ב-1:57, והפרמדיק רביע תלחמי סיפר: "היינו סמוך למקום והגענו במהירות. ראינו אופנוע מעוך ובסמוך שכב פצוע, נער כבן 17 בהכרה מעורפלת. הוא סבל מחבלות קשות בראש ובגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו קשה מאוד". בבית החולים איכילוב נקבע מותו של הנער.
בתאונה אחרת הבוקר, שהדיווח עליה התקבל בשעה 10:00, נפגע מרכב רוכב אופנוע בן 35 שרכב בכביש 31, סמוך למלונות ים המלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו במסוק לבית החולים סורוקה.
בתאונת אופנוע נוספת מעט לאחר מכן, שהדיווח עליה התקבל במד"א ב-11:43, נפצע רוכב אופנוע בן 28 שהחליק בכביש 44 סמוך לצומת נחשון, לכיוון כרמי יוסף. הוא פונה לבית החולים שמיר-אסף הרופא כשמצבו קשה, עם חבלות בראש ובגפיים.
אמש, בתאונת אופנוע אחרת שהדיווח עליה התקבל בשעה 22:50, נפצע קשה רוכב כבן 30 בתאונה ברחוב אבן גבירול בתל אביב. הוא פונה לבית החולים איכילוב במצב קשה, מורדם עם חבלה רב מערכתית.
חובש רפואת חירום במד"א אורי דמארי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רוכב אופנוע שוכב במרכז הכביש, כשבסמוך אליו נמצא אופנוע. הוא היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב מערכתית קשה מאוד. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות, קיבועים וטיפול תרופתי ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו מוגדר קשה ולא יציב".
בלילה שבין רביעי לחמישי נהרג סמוך למחלף קק"ל בנתיבי איילון רוכב אופנוע כבן 22 שככל הנראה החליק על הכביש. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה, אך לבסוף נאלץ לקבוע את מותו במקום. חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, גל סלהוב, סיפר אז: "ראינו על הכביש צעיר כבן 22 השוכב סמוך לאופנוע כשהוא מחוסר הכרה, הוא סבל מחבלה רב מערכתית והיה ללא נשימה וללא דופק. ניסינו להציל אותו וביצענו פעולות החייאה שבסופן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו".
על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 164 בני אדם. רוכב האופנוע שנהרג לפנות בוקר היה הרוכב ה-35 שקיפח את חייו בכביש. אשתקד נהרגו בכבישים 77 רוכבים, שמונה פחות משנת 2021 שהייתה בין הקשות שידעה המדינה בנוגע לתאונות רוכבי דו גלגלי.
מנכ"ל עמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב מסר: "המדינה מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. שנת 2023 קטלנית במיוחד לרוכבי האופנועים, עם עלייה חדה של 16% בהרוגים בהשוואה לתאריך המקביל ב-2022. למרות הנתונים הקשים, במשרד התחבורה מטילים את האחריות על הרוכבים עצמם. האסטרטגיה הזאת נוחלת כשלון ובעיקר גורמת לרוכבים להיפגע. עוד כמה רוכבים יצטרכו לקפח את חייהם כדי שבמשרד התחבורה יאשרו ויתקצבו את התכנית לצמצום מספר ההרוגים בדרכים? האדישות וגרירת הרגליים עולה בחיי אדם. הכסף קיים ולכן חייבים לאשר את התכנית הלאומית שתוביל את ישראל לחסכון של 50% בהרוגים תוך חמש שנים. התוכנית תציב אותנו כאחת המדינות הבטוחות בעולם ותמנע את הרוכב ההרוג הבא".
פורסם לראשונה: 10:57, 10.06.23