ח"כ אלי כהן (הליכוד) אמר כי שרת החינוך שאשא ביטון צריכה להתפטר נוכח חיסוני הילדים. "כישלון אדיר, מחדל פופוליסטי שעלה לנו בחיי מאות נפטרים", אמר כהן באולפן ynet. הוא התייחס לסערה סביב האזנות המשטרה גם בתיקי נתניהו ואמר כי "הייתה כאן פעולה שיטתית להפיכה שלטונית". על עליות המחירים אמר כהן כי "יש כאן שוק חזירי, אך הממשלה היא זו שהציתה את גל העליות".
"מי צריך לשלם את המחיר על הכישלון האדיר בחיסוני הילדים? הרי אנחנו שמענו קודם את המומחים אומרים שחמישים אחוז מהחולים הם ילדים", אמר כהן. "למה אנחנו נמצאים, בנקודת הזמן הנוכחית, אחרי שיש כבר יותר מחמישה חודשים חיסונים בבתי הספר, שרק שלושים אחוז מהתלמידים מחוסנים? מי שצריך לשלם את המחיר זו שרת החינוך שצריכה לשים את המפתחות, כיוון שיש כאן כישלון חרוץ".
5 צפייה בגלריה
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן בריאיון באולפן
ח"כ אלי כהן
(צילום: הדר יואביאן)
5 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
יפעת שאשא ביטון בריאיון באולפן
"צריכה לשים את המפתחות". יפעת שאשא ביטון
(צילום: מוטי קמחי)
"אני לא אומר שצריך לתת חיסונים בכפייה", אמר כהן, מי שרוצה יקח ומי שלא רוצה לא יקח. אבל כשאני הייתי ילד, כשהגענו לביה"ס, כיתות א'-ב', עמדנו בתור לחדר האחות וקיבלנו חיסון. למה לקח ארבעה חודשים להכניס את החיסונים לבתי הספר? למה לא רתמו לטובת העניין את קופות החולים? הרי מי מחולל ההדבקה? סביר להניח שהם ילדים. אני לא יכול להגיע הביתה ולהגיד לבת שלי תשמרי שני מטרים, שימי מסכה, לא נאכל ארוחה יחד. זה היה ממעיט את כמות ההידבקויות וללא ספק היה חוסך לנו מאות נפטרים. יש כאן מחדל פופוליסטי".


שר הכלכלה לשעבר התייחס לזינוק במחירים וביוקר המחיה: "הדבר הראשון שבין היתר גם אני הובלתי, זה פתיחת השוק לייבוא מקביל. היום אתה יכול לקנות פחית קולה שמיובאת מטורקיה או מאוקראינה, במקום ב-4שקלים ב-1.10 שקלים או 1.2 שקלים, ופסטה ברילה שעלתה 12 שקלים עולה היום 6 שקלים, יכולה גם לרדת ל-4 שקלים, ולכן צריך לפתוח את השוק. הדבר המשמעותי בעיני זה שרשות התחרות חייבת להכריז על הגופים האלה כמונופול, עד היום היא נמנעה מזה. ברגע שאתה מכריז על הגופים האלה כמונופול יש לך כלים לבוא ולפעול כנגדם".
-למה האוצר לא מכריז עליהם כמונופול? "מי שצריך להכריז זאת רשות התחרות, הם צריכים לאמץ את החוק שאני הגשתי. אגב החוק הוא פשוט מאוד. אם אתה שולט במעל לחמישים אחוז אתה צריך להיות מוכרז כמונופול. בלי להתבלבל, ולנתק את הקשר של הון שלטון".
5 צפייה בגלריה
"יש כאן שוק חזירי - אך האוצר הצית את גל ההתייקרויות"
"יש כאן שוק חזירי - אך האוצר הצית את גל ההתייקרויות"
"יש כאן שוק חזירי - אך האוצר הצית את גל ההתייקרויות"
(צילום: GettyImages)
לדברי כהן, "יש כאן שוק ריכוזי. מדינת ישראל היא מדינת אי, ויש יבואנים חזיריים שמנצלים את זה לקחת רווחים בלתי פרופורציונליים. פורסם אצלכם ב"ידיעות אחרונות", רווח של 12 אחוז. למה מה הם המציאו היבואנים האלה? הם המציאו את התרופה לאומיקרון? הם המציאו איזה תוכנת הייטק? הם בסה"כ קונים מספק בינלאומי ומוכרים כאן, לא המציאו שום דבר".
עם זאת כהן אמר שהממשלה היא האחראית לגל עליות המחירים: "הכי מכעיס אותי, שמי שאחראי לגל המחירים האחרון ומי שהצית אותו, הייתה ממשלת ישראל. העלאת החשמל ב-5.7 אחוז זה ממשלת ישראל. ארנונה 2 אחוז זה ממשלת ישראל. התרופות זה ממשלת ישראל. כלים חד פעמיים, משקאות ממותקים, הגז לבישול, הדלק, זה ממשלת ישראל".
5 צפייה בגלריה
אתי כרייף
אתי כרייף
"מוזמנת להתמודד". אתי כרייף
(צילום מסך, קשת 12)
"הבעלים של חברת החשמל זו מדינת ישראל, שמחזיקה מאה אחוז. כמה הרוויחה חברת החשמל בשנה האחרונה? יותר ממיליארד שקל. איזו סיבה יש להעלות את מחיר החשמל? להפך, המחיר אמור לרדת. חשמל, ומים, אלה מוצרי תשתיות בסיסיים".
שר האוצר ושרת התשתיות צריכים לבוא ולהגיד: 'חבר'ה, לא מעלים את החשמל'? "לקרוא לרשות החשמל, להגיד להם חבר'ה הרווחנו מיליארד שקלים במהלך השנה האחרונה, ולא מעלים. לפני 3 שנים כשכחלון ואני היינו בסרט הזה, אמרנו שלא מעלים את מחיר החשמל".
-התקשרת כבר לשופטת לשעבר אתי כרייף לברך אותה על הצטרפותה לליכוד? "כל מי שרוצה, הדלת פתוחה להצטרף לליכוד, אני אומר גם לכל הצופים של ynet, שלמו גם אתם 64 שקלים ותבחרו אתם את רשימת הליכוד. דבר אחד ברור, לא יהיו שריונים בליכוד, מי שרוצה להתמודד יכול לשלם 64 שקלים ולהתמודד. הבחירות בליכוד הן מאוד מאתגרות ולא פשוטות, אבל אנחנו מפלגה דמוקרטית. המפלגה היא לא בבעלות אף אחד ומי שרוצה מתמודד".
כהן אמר כי צריכה לקום ועדת חקירה לנושא האזנות הסתר של המשטרה, גם בתיקי ראש הממשלה. "צריכה לקום ועדת חקירה פרלמנטרית. בטוח שלא הפרקליטות או היועץ המשפטי יכולים לבוא ולחקור את עצמם. אנחנו רוצים מדינה חופשית ודמוקרטית. לא מדינה שרודפת אחרי אנשים, שמחטטת להם בדברים האישיים".
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
בנימין נתניהו
(צילום: יואב דודקביץ' )
"בעיני נפלו פגמים כל כך מהותיים במשפט נתניהו, שמצדיקים לפחות את הביטול של תיק 4000", אמר כהן. "אנחנו מדברים על חקירה נגד ראש ממשלה שלפי מנדלבליט נפתחה בשיחת מסדרון. הייתי חבר הקבינט הביטחוני, השימוש בתוכנות כאלה הוא שימוש שעושים במרים שבאויבינו וכנגד ארגוני טרור, וכן, יש מקרים שאתה צריך להפעיל את זה גם במדינת ישראל. כנגד פצצה מתקתקת, כנגד איזה אישום ברצח חמור. לא בגין עבירה כזאת".
"אנחנו רואים שעשו את הכול על מנת לרדוף את נתניהו. תרגילי חקירה אסורים, הדלפות במשך שנים שזאת עבירה פלילית, פתיחה על כתב אישום בעל פה ולא בכתב. ואחרי כל השימוש בדברים הללו, לא מצאו בתיק 4000 כלום. יש כאן עבירות בלתי סופיות על החוק שנעשו ובכל מקרה סביר היו מבוטלות והפרקליטות הייתה אומרת: 'טעינו, מחילה'. הייתה כאן פעולה שיטתית להפיכה שלטונית".
-זה לא פגסוס שהפילה אתכם. "פגסוס היא לא זו שהפילה אותנו כי גם בפגסוס לא נמצא שום דבר. אבל באפריל 2019, אני רוצה להזכיר לך, ישבתי אצלך באולפן יום או יומיים אחרי הבחירות, והיינו עם שישים מנדטים. כאשר יושבים עלינו, שוחד שוחד שוחד, כותשים את הליכוד. אלמלא אותן האשמות מופרכות היה לנו עוד מנדט אחד".