כמעט חודשיים עברו מאז נמצאה גופתה של ספיר נחום ז"ל, מאז הוגש כתב אישום נגד בן זוגה לשעבר ואבי ילדיה וולא חלאילה בגין חטיפה ורצח, והיום (חמישי) נחשף התיעוד האחרון של נחום בחיים. ביום בו נודע על היעלמותה נראית הצעירה נכנסת למכוניתו של חליאלה.
תחילה נחום צועדת לגן הילדים כשהיא דוחפת עגלת תינוק ובה בתה, אותה הביאה לגן. בסרטון אחר היא חוזרת לבדה ללא העגלה, אותה השאירה בגן בדרך לביתה. מכונית הסקודה של חלאילה תועדה במצלמה "חגה" מספר פעמים סביב כיכר הסמוכה לגן הילדים, בניסיון לאתר את נחום. לאחר מכן היא נראית עומדת ליד מכוניתו, נכנסה אליה, יוצאת מהמושב הקדמי של המכונית ועוברת למושב האחורי.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מצלמת אבטחה ספיר נחום נכנסת למושב האחורי ברכב
תיעוד מצלמת אבטחה ספיר נחום נכנסת למושב האחורי ברכב
ספיר נחום, סמוך למכוניתו של בן זוגה לשעבר
4 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד ברצח ספיר נחום
רכבו של החשוד ברצח ספיר נחום
המכונית חגה סביב כיכר הסמוכה לגן הילדים
(צילום: דוברות המשטרה, מתוך מצלמות האבטחה בעיריית עכו)
4 צפייה בגלריה
ספיר נחום
ספיר נחום
ספיר נחום ואבי ילדיה הנאשם ברציחתה
(צילום: נחום סגל)
לאחרונה, הגישה פרקליטות מחוז חיפה, לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד חלאילה (34), בגין עבירות רצח בנסיבות מחמירות וחטיפה. "לא רצחתי אותה, זה הולך להיות כמו תיק זדורוב ופליסיאן", אמר חלאילה בבית המשפט, כשהוא מתייחס לרצח תאיר ראדה ולרצח בברנוער. לצד כתב האישום פירטה הפרקליטות את הראיות נגדו.
גופתה של נחום (23), אם לפעוטה בת שנתיים ותינוק שחלאילה התכחש לאבהותו עליהם, נמצאה באזור היישוב הבדואי אבטין שליד קריית אתא, לאחר 10 ימים של חיפושים. כתב האישום לא מפרט כיצד חלאילה רצח אותה. מכתב האישום עולה כי מערכת היחסים בין חלאילה לנחום, אף היא תושבת עכו, התאפיינה בחוסר יציבות ומחלוקות, בין היתר בנוגע לחינוך וגידול הילדים, ובמהלך מאי השנה החלה נחום לפעול לפתיחה בהליך משפטי נגדו, במטרה שישלם מזונות.
ב-2 ביוני, לפי האישום, גמלה בלבו של חלאילה החלטה להמית את נחום. כדי לבצע את מזימתו הוא יצא ברכבו בשעה 7:37 בבוקר, לאזור הסמוך לגן הילדים של בתו. לאחר שנחום השאירה את בתה בגן - בסביבות השעה 8:15 באותו יום - והייתה בדרכה לביתה, חלף הנאשם בנסיעה עם רכבו בסמוך לנתיב הליכתה ועצר את רכבו לידה, בשעה 8:17.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מצלמת אבטחה ספיר נחום נכנסת למושב האחורי ברכב
תיעוד מצלמת אבטחה ספיר נחום נכנסת למושב האחורי ברכב
ספיר נחום במושב האחורי ברכב
חלאילה פיתה במרמה את המנוחה להיכנס לרכבו ולנסוע עמו, והשניים נסעו מחוץ לעכו. ב-8:35 נקלט במצלמות מחלף ביאליק צפון וב-8:51 נצפה רכבו בסמוך לכפר חסידים ושתי דקות אחר כך מתחת לכביש 6. סמוך לשעה 8:55 הוא עצר את הרכב בסמוך לשביל עפר המוביל לגבעה הנמצאת מזרחית לאבטין. חלאילה, כשנחום עימו, הגיע אל שטח פתוח, תחום בצמחיה מרובה. הוא המית את נחום וקבר את גופתה ולאחר מכן עזב את המקום, שב אל רכבו ונסע אל ביתו. הרכב נראה שוב ב-10:28, עושה את דרכו בחזרה לעכו.
בבקשת המעצר הוסיפה הפרקליטות: "מדובר ברצח מתוכנן ומתוחכם שנעשה בקור רוח ובצורה המצביעה על תעוזה רבה והיעדר מורא". לצד הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה לעצור את חלאילה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
חלאילה הודה כי אסף את נחום, לטענתו באופן לא מתוכנן, ביום היעלמותה בסביבות 8 בבוקר, כאשר ראה אותה צועדת מהגן. לדבריו, השניים עשו סיבובים עם רכבו בעכו ושוחחו, ולבקשתה הוריד את המנוחה ברחוב רמז בעיר. הוא לא נתן הסבר לציר הנסיעה שבו נראה רכבו יוצא מעכו ומגיע לאזור איבטין. גרסתו של חלאילה נבדקה במצלמות אבטחה בהתאם למיקום שאותו מסר בחקירתו, אך רכבו לא נראה במקום בזמנים הרלוונטיים. מנגד, מתוך מצלמות האבטחה המרובות ניתן לראות את מסלול נסיעתו, כפי שפורט למעלה. בבוחנו את התיק, ציין השופט ניצן סילמן כי באחד הצילומים בתיק נראית דמות במושב האחורי במכונית, בשעה שחלאילה כבר טען כי הוריד את נחום.

ראיה נוספת שהוצגה הייתה שיחות הטלפון של חלאילה לנחום. בין השעות 8:03 עד 8:11 באותו בוקר הוא התקשר אליה תשע פעמים בשיחות שלא נענו, ממכשיר שאותו קנה לפני חודש וחצי וממנו בוצעו שיחות רק לנחום. כאמור, דקות לאחר מכן פיתה אותה לעלות ברכבו. לצד זאת בחוות דעת מז"פ על מציאת הגופה בבור צוין כי נראה שמדובר בבור שנחפר על ידי אדם שמידותיו - אורך כ-156 ס"מ, רוחב מירבי 61 ס"מ ועומק מרבי כ-25 ס"מ.
באמצעות סנגורו עו"ד אביעד חייט, כופר חלאילה בהאשמות נגדו. הוא הכחיש את טענות המשטרה למן רגע מעצרו, וטען כי אכן פגש בנחום, הם נסעו נסיעה קצרה במכוניתו, אז הוריד אותה בעיר עכו והמשיך בדרכו. "גרסתו היא אותה גרסה מהיום הראשון", אמר עו"ד חייט, "מדובר בתיק נסיבתי. לא תיק עם חורים במארג אלא עם בורות במארג הראיות. מדובר בתיק נסיבתי דל בראיות".
בדיון הראשון בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של חלאילה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, ציין שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, ניצן סילמן, כי יש ניצוץ ראייתי בתיק, בכך שבשעה 08:35, בכביש עוקף קריות, נראית דמות בחלק האחורי של המכונית, זמן מה לאחר שהנאשם טען כי הוריד את המנוחה.
על כך טען עו"ד חייט בדיון שהתקיים בתחילת השבוע, כי אחד החוקרים ממחלקה של ראייה דיגיטלית, מגיש מזכר בתיק, שם נכתב "שבשעה 08:35, לא ניתן לקבוע שברכב יש דמות נוספת, זולת הנאשם".
"זאת ההוכחה שהמכונית שנסעה באותו כביש עוקף קריות ליד קריית ביאליק, הייתה רק עם מרשי, ללא נוסע נוסף, מה שמוכיח שגרסתו היא אמת ואין לו קשר לחטיפה ולרצח", אמר עו"ד חייט. המשך הדיון בבקשה להורות על הארכת מעצרו של חליאלה עד גמר משפטו נדחה לאמצע חודש אוגוסט.