עימות חריג התרחש בצהריים (יום רביעי) במליאת הכנסת, אחרי שחבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כינה את חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד "חלאת אדם".
העימות החל אחרי שטיבי פנה לבן ארי, שהתפרצה לדבריו כשדיבר על העימותים בהר הבית, ואמר לה: "יש דבר שאני בחיים לא אסלח לך - שאמרת באולפן שאת לא מצטערת על הריגתה (של העיתונאית שירין אבו עאקלה, ע"א)". בן ארי אמרה לטיבי כי "אני לא צריכה את הסליחה שלך", והוא בתגובה כינה אותה - לקול מחאות היושבים באולם - "חלאת אדם" פעמים רבות.
2 צפייה בגלריה
מירב בן ארי במליאת הכנסת
מירב בן ארי במליאת הכנסת
בן ארי מקבלת תמיכה מחברות כנסת אחרי העימות
(צילום:ערוץ כנסת )
2 צפייה בגלריה
אחמד טיבי במליאת הכנסת
אחמד טיבי במליאת הכנסת
"בחיים לא אמרתי שאני לא מצטער על מותו של איש". ח"כ טיבי
(צילום: ערוץ כנסת )
בן ארי זעמה, וטיבי המשיך בצעקות: "אני בחיים לא אמרתי שאני לא מצטער על מותו של איש. את צריכה להתבייש". בתגובה למהומה שנוצרה, סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יבגני סובה שניהל את הדיון, הוריד את טיבי מדוכן הנואמים.
לאחר מכן עלתה בן ארי לנאום, ואמרה בקצרה: "נמאס לי כבר, נמאס לי. מה זו ההתנהגות הזו?". היא הזכירה גם את התקרית שבה כינה אותה חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת "תרנגולת", והוסיפה: "פעם קיללתי מישהו מכם? פעם דיברתי אליכם בזלזול? מעולם לא. מספיק כבר, תכבדו את המקום הזה". היא ירדה מדוכן הנואמים בדמעות, והתחבקה עם חברות כנסת שהגיעו לעודד אותה.
אחרי דבריה של בן ארי אמר סובה: "הדברים שנאמרו כלפי ח"כ בן ארי לא צריכים להיאמר בכנסת ישראל. אנחנו 11 חודשים בכנסת, אין ועדת אתיקה, אז אני פונה לחבריי מהאופוזיציה - אולי זה הזמן להקים ועדה כזו והדברים האלה לא יהיו כאן בבית הזה".
בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חופשת לידה לעצמאיות של חברות הכנסת קרן ברק ואורלי לוי אבוקסיס מהליכוד. הצעת החוק מבקשת לאפשר לנשים שהן בעלות עסק עצמאי, לעבוד תוך כדי חופשת הלידה ולהיות זכאית לדמי לידה, בניגוד למצב הקיים כיום, אשר שולל מאישה עובדת את דמי הלידה. 20 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים, והיא תועבר להמשך חקיקה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.