1 צפייה בגלריה
נשיא קרואטיה זוראן מילנוביץ'
נשיא קרואטיה זוראן מילנוביץ'
נשיא קרואטיה זוראן מילנוביץ'
(צילום: רויטרס)
בהצהרה שמסר לתקשורת, אמר היום (שבת) נשיא קרואטיה זוראן מילנוביץ' כי הוא לא מזדהה עם ישראל בגלל פעולות התגמול שלה בעזה לאחר התקפות חמאס, ואפילו מתח ביקורת על הצגת דגל ישראל על בניין משרד החוץ הקרואטי.
היום השמיני למלחמה - לחצו כאן לעדכונים שוטפים
"עם כל הסימפטיה שלי לישראל, שלמרבה הצער הם איבדו אותה אחרי 15 דקות, אין כל מקום להניף את הדגל הישראלי בקרואטיה", הוא אמר. "גיניתי את הרציחות של חמאס, אפילו הבעתי שאט נפש ותיעוב, אבל הזכות להגנה לא כוללת את הזכות לנקום ולהרוג אזרחים".
קרואטיה נחשבת למדינה ידידותית למדי כלפי ישראל, אך לא הנשיא שלה - שמגיע מאסכולת השמאל הקומוניסטי של טיטו ותנועת המדינות הבלתי-מזדהות. בעבר הלא רחוק, במערכת הבחירות שלו לנשיאות, הוא התבקש להתייחס לעסקת מטוסי ה-F-16 בין ישראל לקרואטיה שבוטלה בשל סירוב האמריקנים לאשר אותה, ואמר כי "ישראל היא מדינה שלא ניתן לסמוך עליה".
דובר משרד החוץ מסר בתגובה: "ההודעה המקוממת של נשיא קרואטיה מודגשת על רקע מסרי התמיכה של מנהיגים בינלאומיים המביעים אהדה לעם ישראל, לאחר המראות הנוראיים של מתקפת הטרור הברברית של חמאס שפורסמו בכל רחבי העולם. ישראל מודה לראש ממשלת קרואטיה על דברי התמיכה שלו בישראל במלחמה הצודקת נגד ארגון הטרור חמאס, וכן מודה למשרד החוץ הקרואטי על החלטתו להניף את דגל ישראל בכניסה למשרד בסולידריות עם עם ישראל בזמנים קשים אלו".

טורקיה: סולק משידור מומחה ישראלי

לצד ביטויי התמיכה בישראל שנצפים ברחבי העולם, מוקדם יותר היום, ד"ר חי איתן כהן ינרוג׳ק - מומחה לטורקיה במרכז דיין, אוניברסיטת תל אביב, קרא ל"חיסול המחבלים שטבחו בילדינו" בשידור חי בערוץ Sözcü (החילוני) הטורקי - וסולק מהשידור.
"אינני יכולה להרשות להשמיע אמירות מסוג זה, אנחנו מסיימים את השידור איתך כבוד ינרוג׳ק, אנחנו מודים לך", אמרה המראיינת. שאר האנליסטים בשידור עיוותו את דבריו והאשימו אותו כאילו שקרא לחיסול ילדים, ואף קראו לו פאשיסט. לאחר ההופעה הפך המומחה הישראלי למטרה ללינץ' תקשורתי בטורקיה. הוא קיבל איומים אישיים ברשתות החברתיות, והשמצה תקשורתית על ידי התקשורת הממוסדת.