ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו אמר הבוקר (שישי) כי חקיקת המהפכה המשפטית תהיה "קבורת חמור של מגילת העצמאות". לדבריו, התנהלות חלק משרי הממשלה הנוכחית, ובראשם שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', "מקרבת אותנו לקץ החלום הציוני".
בכנס "המערכת הביטחונית בעידן של שינויים" של התנועה לאיכות השלטון אמר פרדו כי "לממשלה הזו יש קשר גורדי. השר לוין ורוטמן הם בעלי אידאולוגיה מסודרת, ואי אפשר להגיד 'ניקח ממנה רכיב אחד ולעשות חצי'. בשנייה שיגידו להם לרדת מזה, הם יזוזו הצידה כי גם הם מבינים שאי אפשר לעשות חצי דרך". הוא הסביר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי "צריכים את כל מרכיבי השינוי, ובן גביר וסמוטריץ' צריכים את זה כדי לממש את חזונם. החרדים צריכים את זה כדי לשרוד וליהנות מפירות הכוח".
2 צפייה בגלריה
תמיר פרדו
תמיר פרדו
"מתקרבים לקץ החלום הציוני". תמיר פרדו
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
צעדת המחאה בתל אביב
צעדת המחאה בתל אביב
צועדים עם מגילת העצמאות, באחת מהפגנות מוצ"ש בתל אביב
(צילום: יובל חן)
פרדו הוסיף כי "ברגע שהתפשרו על חוק יסוד הלאום - אין דרך חזרה. מגילת העצמאות חטפה מכה אנושה בחוק הלאום, ועכשיו מחכה לה קבורת חמור עם החקיקה הנוכחית".
הוא גם הזהיר כי "התעלמות מסוגיות יסוד תוך הפגנת מנהיגות משסעת מביאה את המדינה לתהום, כשהמרחק מהקצה הולך ומתקצר. בממשלה הקודמת האופוזיציה סירבה להכיר בממשלה הנבחרת. נתניהו סירב להיפגש עם בנט, וזה דגל אדום-שחור לסכנה לדמוקרטיה. זה עבר בשקט. עתה הגיע הרגע שבו הזמן לעצור את הרכבת שדוהרת לגיהינום אוזל". הוא תהה "מה עובר בראשם של הנכדים שבצבא, כשהם צריכים לבצע את המשימות של הממשלה, בזמן שההורים שלהם נלחמים בהפגנות על המדינה?".

על המהומות בחווארה לאחר הפיגוע שבו נרצחו הלל ויגל יניב, ובמהלכן הוצתו עשרות בתים ומכוניות של פלסטינים, אמר פרדו כי "במדינת ישראל הצבא הוא צבא עם. האם ניתן לראות מצב שבו יהודי יפגע בבית - וצה"ל יפעל נגדו באש? תחשבו מה המשמעות של זה. ביחידות צה"ל משרתים ילדים מתל אביב אבל גם מאריאל. אנחנו מגיעים למצב שבו הלכידות ביחידות צה"ל תקטן". לדבריו, "אין לנו קיום ללא צבא, אנחנו שועטים לשם. אנחנו בנקודה קריטית, וכששר בממשלה אומר שצריך להשמיד את הכפר הזה - תחשבו מה המשמעות של זה בתוך המערכת הצבאית של ילדים בני 19-18, זה קורע אותם לחתיכות וזה מקרב אותנו לקץ החלום הציוני".