שריפה פרצה הלילה (בין ראשון לשני) סמוך לחצות בבית החולים שיבא בתל השומר. השריפה התרחשה בחדר אשפוז במחלקת פנימית ט', בבניין האשפוז המרכזי בשיבא. לפי המשנה למנהל בית החולים פרופ' ארנון אפק, סיגריה שהדליק מטופל היא מקור השריפה. שני מטופלים שהיו מאושפזים בחדר נפגעו, מצבו של אחד מהם קשה והוא מורדם ומונשם. מצבו של השני מוגדר קל.
לפי בית החולים שיבא, "מערכות החירום נכנסו לפעולה מיידית וצוות תגובה של בית החולים הוקפץ לטפל באירוע. במקביל הוזעקו צוותי מכבי אש שהגיעו למקום בתוך דקות ספורות. כלל המאושפזים במחלקה פונו באופן מיידי והועברו למחלקות אחרות. לאחר כשעתיים המחלקה חזרה לתפקוד והמטופלים חזרו אליה".
1 צפייה בגלריה
שריפה בבית חולים שיבא, שני מטופלים נפצעו
שריפה בבית חולים שיבא, שני מטופלים נפצעו
זירת השריפה בשיבא
(צילום: דוברות שיבא)
כאמור, כתוצאה מהשריפה נפגעו שני מטופלים שהיו מאושפזים בחדר עצמו. אחד במצב קשה, הוא מורדם ומונשם והועבר ליחידת הכוויות. השני נפגע באורח קל וחזר לאשפוז במחלקה. בנוסף, שישה מאנשי צוות התגובה שפעלו לכיבוי השריפה נזקקו לטיפול רפואי, וכך גם ארבעה אנשי צוות נוספים. כולם במצב קל ושוחררו לביתם.
יהודה קטורזה, סמנכ"ל לוגיסטיקה בשיבא, מסר כי "אתמול ב-23:40 קיבלנו דיווח במערכות הבקרה ודרך האחיות שיש שריפה במחלקה פנימית ט'. באחד החדרים היו שני מאושפזים, מהבנה שלנו זה נראה כמו סיגריה שהפעילה שם את כל החדר, אם כי נמתין לסיכום החקירה. כל מערכות החירום של הדלתות והמחלקה עבדו כמו שצריך. צוות תגובה של המחלקה הפעילו מטפים ובמקביל הופעל צוות התגובה של בית החולים שיש לו את כל הציוד לטפל בשריפות. הם השתלטו על השריפה ובמקביל כיבוי אש הגיעו עם הרבה צוותים".
לדברי קטורזה, "עד שהגיעו צוותי הכיבוי, צוות התגובה המיידי של בית החולים השתלט על האש ובמקביל פינינו את כל מאושפזי המחלקה למחלקות שכנות. פינינו גם את המחלקה השכנה כי לא ידענו איך זה התפתח. השדרה הניהולית של בית החולים, ובה גם פרופ' איציק קרייס מנהל בית החולים הגיעו לכאן, וניהלה את כל האירוע הקליני, מבחינת איזה מאושפז יעבור לאיזו מחלקה. סיימנו את האירוע תוך כשעתיים ועכשיו אנחנו בשלב התחקירים ולימוד האירוע".