יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) אמרה הבוקר (חמישי) כי השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן (הליכוד) "תוקפת כבר במשך תקופה ארוכה ארגוני נשים מכל קצוות הקשת הפוליטית". בריאיון ל-ynet Live התייחסה ח"כ תמנו שטה להצעת החוק "לקידום הנשים בישראל", ותקפה את השרה גולן. "לא רק שהיא פוגעת בנשים היא מנסה לעשות הפרד ומשול ביניהן - לדבר על דתיות מול חילוניות, אשכנזיות מול מזרחיות".
אתמול, כאמור, אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק "לקידום הנשים בישראל" של ח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), ברוב של 56 תומכים מול 48 מתנגדים. הצעת החוק קובעת בין היתר כי הרשות לקידום מעמד האישה תפורק – ותוקם מחדש בתוך המשרד לקידום מעמד האישה.
"השרה שאמונה על מעמד האישה מבטלת דה-פקטו רשות שקיימת 25 שנים כי היא מכפיפה תחתיה את המינויים", תקפה ח"כ תמנו שטה. "היא לא בעד קידום מעמד האישה, היא רוצה כוח, מינויים וג'ובים. האמנתי כאישה שאני צריכה לתת לה גיבוי כשהוקם המשרד. היא קיבלה ממני כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה 100 ימי חסד".


ח"כ תמנו שטה התייחסה לכך שראש האופוזיציה יאיר לפיד, הוא זה שהשיב לנאומה של השרה גולן אתמול בדיון במליאת הכנסת במקום שלוש הח"כיות שהציעו את עצמן, כשהיא אחת מהן. "יש פרוצדורות בכנסת וכל אחד יכול לבקש לדבר ובדרך כלל נותנים למתנגד אחד. לפי המידע שיש לי הוא ביקש את זה לפנינו. מוטב שלא נתעסק בזוטי זוטות ובדבר שהוא צהוב".
לדברי תמנו שטה, "אף אישה לא צריכה להצביע לליכוד. שיסתכלו מה הם עושים - נשים בדם, יזע ודמעות הביאו להקמת הרשות לקידום מעמד האישה. אנחנו יודעות שיש היעדר מנכ"ליות במשרדים לצד מתקפה חזיתית על כל מי שנמצאת בפוזיציה חשובה, בין אם זו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות או היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. ממה הם מפחדים? מנשים חזקות? נשים נוטות לשים יותר על השולחן את נקיון הכפיים והמאבק בשחיתות, בגלל שמדובר בנשים שומרות סף יש מתקפה חזתית עליהן וזו לא שאלה של ימין או שמאל".
ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל) טענה גם היא בריאיון ל-ynet Live כי משמעות הצעת החוק היא פירוק הרשות לקידום מעמד האישה. "העיקרון אומר שמי שצריך למלא את התפקידים ברשות הם צוותים מקצועיים ולא יועצים אישיים של אף אחד. צוות שיכול לתת חוות דעת מקצועית שלא קשורה לפוליטיקה - זה התפקיד של שומרי הסף. האוכלוסייה הערבית מודאגת מכך שהמדינה מתעלמת מהמציאות המרה הזו ומפקידה את ביטחוננו בידי שר שלא סומכים עליו".
ביום שני קיימה השדולה למען האישה החרדית והדתית בראשות ח"כ סון הר-מלך דיון בכנסת בדלתיים סגורות בנושא "הזכות להפרדה מגדרית". כשארגוני נשים דתיות וחרדיות ניסו לקבל אישור להגיע לכינוס ולהשמיע את קולן - הם סורבו, בנימוק ש"האירוע סגור לחברי השדולה ולמוזמנים בלבד".
"אני לא יכולה לסמוך על יוזמת החוק סון הר-מלך, כשיום קודם לכן היא דנה בזכות להפרדה מגדרית", ביקרה ח"כ תומא סלימאן. "השרה גולן יכולה להפוך את המשרד לפרויקט מדהים אם תשקיע בו מזמנה. הייתי מבינה אם השרה הייתה נלחמת על תקציב גדול יותר למשרדה או על יותר תקנים, אבל לתת למישהי בהצעה פרטית להחליט מהי מדיניות המשרד זו טעות. יכול להיות מצב שתיבחר ממשלה אחרת ותבטל את המשרד לקידום מעמד האישה שהקימה הממשלה הנוכחית - ואז אין לא משרד ולא רשות ונחזור 30 שנים אחורה".