השרה אורית סטרוק וח"כ יצחק קרויזר צפויים להעלות מחר (חמישי) בוועדה לבחירת שופטים תלונה הקוראת לפעול להדחתו של שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב, על אף שהנושא לא מצוי בסדר היום של הוועדה. התלונה, שהועלתה על ידי ארגוני הימין "התנועה למשילות" ו"לביא", תעלה בתיאום יו"ר הוועדה ושר המשפטים יריב לוין.
1 צפייה בגלריה
אורית סטרוק, השופט כבוב,  ח"כ קרויזר
אורית סטרוק, השופט כבוב,  ח"כ קרויזר
השרה סטרוק, השופט כבוב וח"כ קרויזר
(צילום: אלכס קולומויסקי, הרשות השופטת)
הוועדה תתכנס במטרה לבחור שופטי שלום ומחוזי, וסביר להניח כי הקריאה להדחתו של כבוב לא תעלה להצבעה. עם זאת, השר לוין צפוי לבקש תשובות לתלונות שיתקבלו מהארגונים, ולדרוש מעוזי פוגלמן, ממלא מקום נשיאת בית המשפט העליון, ומנציב התלונות על שופטים אורי שהם להגיב עליהן.
בארגון "לביא" קראו באמצעות עו"ד יצחק בם להדיח את השופט, וביקשו מהוועדה לדון בסיום כהונתו או ששר המשפטים יגיש נגדו קובלנה משמעתית. בטענתה הארגון נכתב כי "בכאן רשת ב' דווח כי בתו של השופט השתמשה בצילום שלו לקידום משרדה. בכך פעלה בתו, שהיא עורכת דין פרטית, בניגוד לכללי האתיקה ולדין. נגד השופט כבוב הוגשה תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים, אך זה העיר לשופט ולא מצא את התלונה מוצדקת".
עוד טענו בארגון כי "החלטתו של הנציב אינה אלא טיוח גס של תלונה מוצדקת", וכי "אפילו אם תתקבל הטענה כי השופט כבוב לא היה מודע לשלל הפרסומים ברשתות החברתיות ובמקומון המתפרסם ביפו, הרי שלאחר שהנציב עצמו קבע כי קידום המשרד באמצעות שימוש בתפקידו של אביה כשופט הוא 'דבר האסור בתכלית האיסור' היה עליו לנזוף בשופט". בנוסף, בתלונה נכתב כי "השופט כבוב היה מודע לכך שבתו תלתה במקום פומבי במשרדה דיוקן שלו יושב על כס השיפוט. מדובר בשימוש בוטה בתפקידו של השופט כבוב לצורך קידום המשרד. דחיית התלונה מעוררת שאלות קשות לא רק ביחד לתפקודו של השופט, אלא גם ביחס לתפקודו של הנציב".
בתגובה לטענות אמר ח"כ קרויזר כי "אנחנו עדים לשרשרת כשלים בהתנהלותו וביושרו של שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב. רצף הסתירות המטריד בהתנהלות ודיווחי הכזב של השופט כבוב, מחייב אותנו לעמוד על המשמר ולהשתמש בתהליכי הפיקוח ואכיפת החוק שעומדים לרשותנו, על מנת ששופטים שנתפסו בקלקלתם לא ימשיכו לשבת על כס השיפוט עוד דקה אחת".
עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, הגיב גם הוא לטענות: "לא ראוי לקיים דיון חריג ביותר בהדחת שופט על סמך כתבה בתקשורת. ככלל, כל תלונה צריכה להתברר על ידי הגורמים המוסמכים כתנאי לפתיחה בהליך שכזה. מעבר לזה, ההתנפלות על כבוד השופט כבוב נראית כמו ניסיון חיסול פוליטי מתוזמן שמטרתו לפגוע במוסד בית המשפט העליון ובשופטיו.
"לא בכדי המתקפה הנוכחית מתבצעת כלפי שופט בן החברה הערבית, השופט המוסלמי הראשון בבית המשפט העליון. לשכת עורכי הדין, ואני כמי שעומד בראשה, לא ניתן יש למתקפה מכוערת זו המדינה ריח של לאומנות. המאבק על מדינה דמוקרטית ושוויונית ונגד מדינה משיחית ולאומנית יתקיים גם בוועדה למינוי שופטים, ובכל מקום בחברה הישראלית עד שמדינת ישראל תחזור למסלול הדמוקרטי", אמר.