3 צפייה בגלריה
החשוד והנרצחת
החשוד והנרצחת
הנרצחת ובן הזוג החשוד
(מתוך אינסטגרם)
סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר (שבת) הגיעו שוטרים לבית משפחתה של הצעירה שלפי החשד נרצחה בבאר שבע ובישרו לקרוביה את הנורא מכל. "האמא גמורה, היא לא יכולה לזוז", סיפרו בני המשפחה ל-ynet והתעקשו: "הכתובת הייתה על הקיר, זה היה רצח ידוע מראש". אביה של הנרצחת, תושבת נתניה במקור, נסע לבאר שבע כדי להגיע לדיון בהארכת המעצר של החשוד בצאת השבת.
השניים ניהלו מערכת יחסים בחצי השנה האחרונה והמשפחה ניסתה למנוע את הקשר בכל דרך. רק שלשום ניסתה האם למנוע מהצעירה לנסוע לבן הזוג שנעצר בחשד לרצח וכלאה אותה בבית - אך הבת התעקשה והזמינה משטרה. "הוא אדם אלים עם תיקים במשטרה", סיפרה דודתה של הצעירה. "למה המשטרה לא עזרה? למה לא הזמינו עובדת סוציאלית? האמא התלוננה, וכשהגיע השוטר הוא אמר שהיא בת 18 ומותר לה ללכת ולעשות מה שהיא רוצה. המשטרה התעלמה מכל הסימנים".
3 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
הכניסה לבניין שבו התגוררו השניים בשכונה ד' בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
בן הזוג שנעצר שוחרר ממאסר רק לפני חודש בגין אלימות כלפי בת זוג קודמת - והמשטרה התריעה על כך בפני הצעירה שלפי החשד נרצחה. "ידענו שזה ייגמר רע", אמרה האחות שסיפרה כי השניים היו בקשר קרוב לחצי שנה בניגוד לדעת המשפחה. "ניסינו למנוע את הקשר, עשינו הכול, אמא שלי סגרה אותה בבית, חברה שלה התקשרה אליו ואמרה לו לעזוב אותה, אבל הוא לא שחרר. שיגע אותה. הצענו לה שיגורו אצלנו, אבל זה לא עזר", אמרה.
הנרצחת הותירה אחריה זוג הורים ושלושה אחים ואחיות. "היא הייתה ילדה מחונכת, ביום שישי שלחה לנו שבת שלום וסיפרה שהכינה דגים. הייתה מיוחדת, מדהימה, חברה טובה. כולם אהבו אותה", אמרה האחות.
בן הזוג נעצר חרף העובדה שלפי מד"א לא אותרו סימני אלימות על הגופה, אולם כאמור כבר הורשע בעבירות אלימות נגד בת זוג קודמת - והשתחרר ממאסר רק לפני כחודש. לנוכח עברו החליטו השוטרים לעצור אותו. לפני שחרורו של האיש הרשויות הודיעו לצעירה על כך, אך היא אמרה שהיא לא חשה מאוימת. החשוד כבר נעצר בגין אלימות כלפי הנרצחת.
3 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
"הוא היה מפוצץ אותה במכות"
(צילום: הרצל יוסף)
לפי השכנים של בני הזוג, החשוד הוא זה שהזעיק את מד"א לזירה. אחת השכנות אמרה כי בשישי בערב היה בין השניים ויכוח: "אבל אחר כך הלכתי לישון ולא שמעתי. אם הייתי שומעת משהו הייתי נכנסת. הוא אמר שהוא בא ומצא אותה ככה. שהוא הלך וחזר. אני לא הבנתי בהתחלה מה קרה. פתאום עלו אנשים עם נעליים לבנות. לא הבנתי שהיא מתה. היא הייתה סובלת מחרדות ואני הייתי אומרת לה תשאירי את הדלת פתוחה אני פה. איזה יפה היא הייתה אתמול, אתמול הבילוש דפקו לי בדלת".
השכנה הוסיפה כי "הוא היה מפוצץ אותה במכות. הוא הרביץ גם לאימא שלו לפני שבועיים. ילדה בת 18 הלכה קפוט. אני מנעתי ממנו מלפוצץ אותה מכות לפני שבועיים. אמרתי לחוקר שהיא צעקה. שמעתי את הראש שלה בתוך הקיר כמה פעמים. אמרתי לו תפסיק להרביץ לה. והוא אמר מה את מתערבת. ואמרתי שאתערב כמה שאני רוצה. אחרי יומיים היא הלכה להתאשפז אז לא שמעתי אותו נוגע בה שוב. אחר כך היא שוחררה וחזרה לפני יומיים". שכנה נוספת סיפרה: "בחמישי האחרון הוא פוצץ אותה שוב. הבת שלי הגדולה בטראומה. אני לא מבינה איך האמא יכולה ליפות את המצב. היא ידעה שהבן שלה כזה. היא הייתה יכולה להציל אותה".
רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בוויצו, אמרה כי "שלוש מבין 20 הנרצחות היו בנות 18 ומטה. התפיסה החברתית אודות נרצחות עדיין לא הפנימה את העובדה שבנות 18 ומטה נכללות בסטטיסטיקה. הן שקופות כי הן לא כוח פוליטי עם וועד עובדים חזק או חברת לובי. פעם אחר פעם המדינה לא שמה בראש סדרי העדיפויות את המאבק באלימות. רוחות השינוי שהביאה הממשלה הנבחרת חייבות לבשר התפכחות ולקיחת אחריות בנושא קטיעת השרשרת הרב דורית של האלימות כלפי נשים-נערות".
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.