ראש עיר מהליכוד דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו תוכנית מיגון מיידית, ומרבית השותפים הקואליציוניים של נתניהו שבעבר קראו להגיב בחריפות רבה בהרבה נגד ארגוני הטרור בעקבות ירי מהרצועה - שותקים הבוקר (שישי).
אבל התגובה המדודה של חיל האוויר לירי 10 הרקטות לעוטף - שכללה פגיעה באתר ייצור רקטות תת-קרקעי ובמחנה צבאי של חמאס - גרמה לתגובה חריפה מצד ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית. "שר הביטחון גלנט, אתה רוצה להשיג הרתעה? ובכן, כך משיגים הרתעה: סוגרים את השערים ולא מאפשרים מעבר סחורות ויציאת פועלים עד להחזרת הבנים, מחסלים בכירים ולא מבזבזים תחמושת על נדל"ן, והכי חשוב: תוקפים, לא מגיבים", כתב בטוויטר.

ראשי מפלגות הימין בממשלה, ובכללם שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, העדיפו הבוקר לשתוק. השר סמוטריץ', למשל, שיבח בתקופת ישיבתו באופוזיציה את ממשלת בנט-לפיד בעקבות תקיפת ראשי הג'יהאד האיסלאמי באוגוסט בשנה שעברה, אך ציין אז עוד: "זה נכון להפיל את שלטון חמאס, לקחת שם אחריות ולאט לאט בתהליך מדורג ובשילוב הקהילה הבינלאומית לעודד שם הגירה".
השר בן גביר התבטא בעבר כמה פעמים בנוגע לסוגיית עזה. ב-2019 הוא אמר: "הגיע הזמן לגבות תג מחיר כבד מעזה - על כל טיל, בין על הדרום, בין על השרון, יש לחסל 30 מחבלים, לשטח את עזה, ולשוב לגוש קטיף". בפוסט נוסף באותה שנה ציין בן גביר: "החיים בעוטף עזה הם מסבב לסבב, ילדי העוטף חיים בפחד במקום ליהנות כמו כל ילדי ישראל. חמאס קובע לנו את סדר היום, ושוב ממשלת ישראל עם תגובה מגומגמת וחלשה".

ח"כ אלמוג כהן, ממפלגת עוצמה יהודית של בן גביר, אמר לאחר ירי הרקטות אמש ולפני התגובה של צה"ל: "אני מצפה שהתגובה לחמאס בעקבות ירי הרקטות לערי הדרום תהיה לא-פרופורציונלית. התקדים המסוכן של 'חיבור' האירועים בין יו"ש לעזה הוא סכנה אסטרטגית למדינת ישראל. דין העוטף כדין תל אביב".
הירי הראשון מרצועת עזה בעקבות המבצע הצבאי של צה"ל בג'נין, בסביבות חצות, הוביל לאזעקות באשקלון. בעקבות זאת דרש ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, להוציא לפועל תוכנית מיגון "נכונה ואחראית, ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות. במכתב של גלאם מהליכוד, שמוען לנתניהו, גלנט וסמוטריץ', נכתב כי "כפי שהתרעתי בפניכם פעמים רבות, הלוך ושוב, לכ-40,000 מתושבי העיר אין מרחב מוגן ראוי ובסיסי, והלילה הם שוב עצרו את נשימתם באותם רגעים משתקים, תרים אחר פיסת תקרה שתגן עליהם, חשופים לגמרי בחזית".
2 צפייה בגלריה
היירוטים מעל שמי אשקלון
היירוטים מעל שמי אשקלון
היירוטים מעל שמי אשקלון
2 צפייה בגלריה
תומר גלאם
תומר גלאם
ראש העיר אשקלון תומר גלאם. "הלילה התושבים שוב תרו אחרי פיסת תקרה שתגן עליהם"
(צילום: אבי רוקח)
"מרביתם המוחץ של אותם תושבות ותושבים בחר בכם. תמך בכם", הוסיף גלאם. "באחד בנובמבר 2022 הוא יצא מביתו בשכונה נעדרת המיגון כדי לממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע לכם. הוא האמין לכם כשדיברתם על מיגור הירי, על השבת ההתרעה, על חיסול ארגוני הטרור ברצועה. הוא האמין לכם כשדיברתם על תוכנית מיגון בעיר אשקלון ועל הטבות כלכליות והוא עדיין מאמין. כי מגיע לו, ובצדק".
ראש העיר אשקלון כתב כי "מרביתם המוחץ של אותם תושבות ותושבים עומד איתן מאחוריכם בכל מבצע ובכל הסלמה. מגבה אתכם, את צה"ל ואת כוחות הביטחון ומפגין חוסן בל יתואר זה למעלה מעשור. הרפורמה החשובה ביותר שצריכה להיות על סדר היום היא רפורמת מיגון מקיפה ויסודית בעיר אשקלון. זאת הרפורמה שתציל חיים במערכה הבאה, שתהיה, כידוע לכם מאתגרת יותר, רחבה יותר ומסוכנת יותר. זהו צו השעה להוציא אל הפועל תוכנית מיגון נכונה ואחראית ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות, המגיעות להם בזכות ולא בחסד".