1 צפייה בגלריה
מועמדים לגירוש מקהילת העבריים בדימונה
מועמדים לגירוש מקהילת העבריים בדימונה
מועמדים לגירוש מקהילת העבריים מדימונה
(צילום: הרצל יוסף )
"גירוש באמצע חגי תשרי – מי היה מאמין שדבר כזה יקרה במדינה היהודית!" כתב אשריאל מור בפוסט בפייסבוק שבו בישר כי במשרד הפנים מתעקשים לגרש 51 מחברי קהילת העבריים מדימונה. "מה עשינו לא בסדר כדי לקבל יחס כזה מהמדינה שבה אנו חיים כבר 53 שנה?" תהה גם יאיר ישראל, אחד הפעילים הבולטים נגד הגירוש.
כבר כמה חודשים שסכנת הגירוש מרחפת על ראשם של בני קהילת העבריים מדימונה. ב-9 באוגוסט נשלח אליהם מכתב של רשות האוכלוסין ובו הודיעו להם כי יש למועמדים לגירוש 14 יום להתארגנות ליציאה מהארץ. על אף שערערו על ההחלטה, כעת התבשרו כי במשרד הפנים החליטו לדחות אותו. יש לציין כי לטענת חברי הקהילה, מדובר ב-153 מועמדים לגירוש, אך בפועל מדובר ב-51 אנשים בלבד, מתוך 17 משפחות. מספר נמוך יותר ממה שהצהירו.
"שנייה אחרי צאת ראש השנה ופסע מיום כיפור שהם הימים הכי קדושים בדת ובמסורת היהודית, משרד הפנים ורשות האוכלוסין מקבלות החלטה זדונית ובלתי מוסרית לכל הדעות, כזאת שנוגדת את כל ערכי האמונה היהודית", כתב אשריאל. בין המועמדים לגירוש, כתב, נמצאים גם ילדים שנולדו בארץ, גדלו וחונכו במסגרות ממלכתיות. "יש הורים לחיילים ששירתו בצה”ל ובשירות לאומי, ומבוגרים שמרכז חייהם בישראל מעל 40 שנה".
מרשות האוכלוסין נמסר כי חברי הקהילה קיבלו מעמד קבע בשנת 2003 בהתאם לרשימה שראשי הקהילה עצמם גיבשו. עוד מסרו כי “המקרים שבהם מדובר כעת מתייחסים למגישי בקשות פרטניים, ששהו בישראל תקופה ארוכה מאוד ללא אשרה חוקית, תוך רמיסת החוק בישראל, ביודעין. כל בקשה נבחנת לגופה והניסיון לשייך כל מקרה פרטני ל'גירוש הקהילה' הוא הטעיה בוטה”. ברשות הבהירו כי “מי שמשרת בצבא אינו מורחק מישראל, ושוהים בלתי חוקיים אינם מגויסים לצבא מלכתחילה”.