2 צפייה בגלריה
ארה"ב ויזה דרכון
ארה"ב ויזה דרכון
תורי הויזה נדחים, והנוסעים יישארו בבית
(צילום: shutterstock)
כאילו לא מספיקה הסחבת האיומה של חידוש הדרכונים, סופג כעת הציבור הישראלי מהלומה נוספת: שגרירות ארצות הברית דוחה אלפי תורים לקבלת ויזה שנקבעו לחודשים אוגוסט ולתחילת ספטמבר. המשמעות: הנוסעים יישארו בבית במקום לנסוע לטיול או לביקור.
נוסף על אלו שנדחה תורם, מי שמתכנן להגיש בימים הקרובים בקשה לראיון לקבלת ויזה צפוי להמתין שנה תמימה, שכן התורים הפנויים הבאים לראיון הם רק במאי 2023.
2 צפייה בגלריה
שינוי שלט ב שגרירות ארה"ב ב תל אביב הופכת ל שלוחה של ירושלים
שינוי שלט ב שגרירות ארה"ב ב תל אביב הופכת ל שלוחה של ירושלים
"בישראל- זמן ההמתנה קצר יותר מרוב העולם". שגרירות ארה"ב בתל אביב
(צילום: דנה קופל)
ההודעה על דחיית התורים פורסמה בסרטון מיוחד שהפיצה דניס טיילור, ראש מחלקת ויזות המבקרים בשלוחת השגרירות האמריקנית בתל אביב. טיילור הסבירה את הסיבה לדחייה: "כפי שהנכם יודעים, כל שגרירויות ארצות הברית בעולם מתמודדות עם האתגרים וההשלכות של הקורונה. אנו מתמודדים עם ביקוש חסר תקדים לוויזות כתוצאה משנתיים של הגבלות במתן שירות. העיכוב בטיפול בבקשות יימשך זמן מה. בישראל, זמן ההמתנה לתורים קצר יותר מאשר ברוב השגרירויות שלנו בעולם".
טיילור הוסיפה: "כחלק מתהליך החזרה לשגרת העבודה עלינו לשנות מועדים של כמה מהתורים לראיונות לקבלת ויזה אשר נקבעו לאוגוסט ולתחילת ספטמבר. זה מהלך הכרחי".
היא הבטיחה כי השגרירות תיצור קשר באמצעות המייל עם מי שהראיונות שלהם נדחו, ותדווח להם על המועד החדש: "כל הפונים לוויזה שהתור שלהם נדחה יקבלו תורים חדשים ללא תשלום נוסף". לדבריה, התורים ייקבעו ל-90 יום אחרי מועד הדחייה. כלומר: אם נקבע לכם תור לסוף אוגוסט תקבלו תור חדש לסוף נובמבר, אולי קצת קודם לכן.