1 צפייה בגלריה
מטופלים מגיעים לבית החולים
מטופלים מגיעים לבית החולים
בית החולים שדה באוקראינה. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: יריב כץ)
שני רופאים במשלחת הישראלית לבית החולים שדה באוקראינה הוחזרו לארץ בגלל "התנהגות בלתי הולמת". זאת לאחר שהשתכרו כמה פעמים, אם כי הם עשו זאת מחוץ לשעות העבודה.
ממשרד הבריאות נמסר כי מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, קיבל אתמול (שבת) דיווח מראש משלחת "כוכב מאיר" על החלטתו להחזיר לישראל שני רופאים - האחד מבית החולים רמב"ם בחיפה והשני מבית החולים לגליל בנהריה. פרופ' אש ביקש ממנהלי בתי החולים להמשיך הברור עם הרופאים.

השניים קיבלו התראה לאחר שהשתכרו פעם אחת, ובפעם השנייה שעשו זאת הוחלט להחזירם. משתתפים במשלחת סיפרו שבתדריך הבוקר נודע להם ששני חברי המשלחת הוחזרו ארצה. יתר המשתתפים התבקשו "לזכור שהם מייצגים את המדינה".
מבית החולים רמב"ם נמסר: "אין לנו פרטים על הנסיבות המלאות של האירוע. מנהל רמב"ם יקיים בירור עם הרופא כאשר זה ישוב ארצה. אנו מזכירים שמדובר בהחלטה מקומית של מנהל המשלחת והפרטים טרם הובררו. אנו מתייחסים לאירוע ברצינות, ויחד עם זאת לא נפרסם פרטים נוספים".
מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "הרופא מוחזר לישראל עקב התנהגות אישית שאיננה עומדת ברף הציפיות מרופא המצוי באזור קרב, שנדרש לעמוד בכוננות אישית ומקצועית גבוהה. לכשישוב ארצה הנושא יתוחקר ויוחלט באשר לטיפול המשמעתי בעינינו".
בית החולים שדה "כוכב מאיר" החל לפעול בעיר מוסטיסקה שבמערב אוקראינה, סמוך לגבול פולין, לפני פחות משלושה שבועות. הוא הוקם הוקם על ידי משרד החוץ, משרד הבריאות ובית החולים שיבא בתל השומר. לצורך הקמת בית החולים הוטסו מישראל 17 טונות של ציוד. הוא כולל חדר לידה, מחלקות אשפוז מבוגרים וילדים ויש לו יכולות מעבדה ורנטגן. המבצע נקרא על שמה של ראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר, ילידת אוקראינה ומקימת מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של מדינת ישראל במשרד החוץ, המובילה מטעם משרד החוץ את המיזם.