הצטרפו למשדר המיוחד של ynet

יו"ר רע"מ מנסור עבאס התייחס הבוקר (חמישי) בריאיון במשדר המיוחד של ynet מהכנסת ליתר המפלגות הערביות, ואמר כי "בגלל טיבי ועודה פספסנו הזדמנות היסטורית. אני לא מבין מה התכלית שלהם בכנסת". בתשובה לשאלה אם יקדם איחוד מחודש של הרשימה המשותפת, ענה עבאס כי "אנחנו צריכים איחוד שיש לו תכלית. החברים שם לא מאמינים בגישה שלי. הם נמצאים בגישה דוגמטית, לא רוצים לשנות".

עבאס הוסיף כי "שנה שלמה עודה וטיבי שיתפו פעולה עם הליכוד ועם הציונות הדתית כדי להפיל את הממשלה הקודמת, מה הם הרוויחו? בל"ד סתם שרפו קולות. האנשים בחברה הערבית שואלים עצמם מה הסיבה? מה התכלית? הרי כל התיאטרון הזה שהם מייצרים על בימת הכנסת זה לא משרת אותנו".
מרגע שלקחת את הטיקט של אדם פרגמטי לא הייתה להם ברירה אלא לבדל עצמם. "אבל בכל מחיר? הרי הושטנו להם יד. תהיו ניטרליים לפחות, למה לתמוך בפיזור הכנסת? במקום לשדרג את מעמדנו כחברה ערבית במדינת ישראל, פספסנו הזדמנות היסטורית".
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס
(צילום: מוטי קמחי)
אתה יכול לשתף את הלך הרוח בחברה הערבית? "יש פחד, תסכול ואי אמון בממשלה ומהמדיניות שלה בקרב חברה הערבית. אין אמון באדם כמו בן גביר, שיהיה השר לביטחון לאומי. אין בממשלה נציג ערבי או דרוזי שישקף את הדברים מהחברה הזו. הממשלה לא יכולה להתעלם".
בפברואר 2021 חתמו חד"ש, תע"ל ובל"ד על הסכם לריצה משותפת בבחירות - ללא רע"מ, שרצה בנפרד מהרשימה הערבית המשותפת. סלע המחלוקת בין רע"מ למפלגות האחרות היה קשריה עם הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. ברע"מ ציינו אז כי הייתה מחלוקת נוספת הנוגעת לדת, וטענו כי "המרכיבים האחרים של הרשימה המשותפת סירבו להתחייב שלא להצביע על חוקים הסותרים את אמונות החברה השמרנית שלנו".

חברת הכנסת מירב כהן (יש עתיד) התייחסה לשיתוף הפעולה עם עבאס בריאיון למשדר המיוחד של ynet, ואמרה כי "הוצאנו שני מיליארד על מיגור הפשיעה בחברה הערבית, שתהיה פחות אלימות".
כהן התייחסה בנוסף לטענות של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, לפיהן עבאס קיבל 53 מיליארד שקלים בהסכמים הקואליציוניים של הממשלה היוצאת, ושללה אותן. "לא 53 מיליארד, 30 מיליארד. אני ניהלתי בעצמי תוכנית חומש שכל שקל בה הולך לנושאים מקצועיים. לא היה שיקול פוליטי קטן. חשבנו רק איך למגר את הפשיעה בחברה הערבית".
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
מירב כהן
(צילום: יריב כץ)
מה עם האופוזיציה. מאוחדים? מיישרים קו? "הייתה מערכת בחירות, זה תמיד אמוציונלי. עכשיו אנחנו מיישרים קו ואנחנו ביחד".
בלי הרשימה המשותפת. "הרשימה המשותפת והקו המאוד קיצוני שלה לאחרונה לא מאפשר לנו למצוא איתה מכנה משותף. אבל אנחנו בהחלט מאוחדים ואין פערים".
אמיר אוחנה, פעם ראשונה שהומו מוצהר מתמנה להיות יו"ר הקואליציה. "זה יפה, אני מברכת אותו. אבל איפה הוא כשיש חוק שאומר שרופא יכול לא לטפל באדם כי הוא הומו? איך הוא יכול לשבת בשקט שיש כזה חוק. או בעל מלון? וגם במוסדות חינוך פרטיים, איפה ש"ס? אתם חותמים על הסכם כזה?".