בתום מצוד ממושך וסיעור מוחות בלשי נעצר לפני כמה ימים חשוד בשלושה מעשי שוד בעמקים שכבר זכה לכינוי "השודד השתקן", זאת משום שביצע את מעשי השוד מבלי לומר מילה אחת לקורבנותיו. החשוד הוא ראגי מוחמד שיבלי, נהג משאית בן 38 מכפר שיבלי שבגליל התחתון, נשוי ואב לארבעה ילדים. השבוע הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת.
השוד הראשון אירע ב-19 בינואר. סמוך לשעה 22:00 בערב הגיע רעול פנים, חמוש במברג, לחנות מכולת בכפר תבור. "האיש לא הוציא מלה מפיו", תיאר פקד חיים סיבוני שעמד בראש צוות החקירה המיוחד. "הוא ניגש לקופה וניסה לפתוח אותה, הקופאי ניסה להתעמת איתו, והשודד איים עליו עם המברג, פתח את הקופה בכוח עם המברג, גנב כ-1,500 שקל ונמלט רגלית מהמקום".
2 צפייה בגלריה
"השודד השתקן" בפעולה
"השודד השתקן" בפעולה
"השודד השתקן" בפעולה
(צילום ממצלמת האבטחה)
חמישה ימים לאחר מכן, גם כן סמוך לשעה 22:00 בערב הגיע אדם לחנות נוחות בתחנת דלק בנוף הגליל. "האיש היה חמוש בדוקרן", סיפר פקד סיבוני, "הוא לא הוציא מילה ובאיומים פרץ את הקופה, גנב כ-600 שקל ונמלט רגלית מהמקום. בהמשך הוא נכנס לרכב שחיכה לו".
ארבעה ימים לאחר השוד השני, בשעה 13:30 בצהריים, הגיע רעול פנים לחנות מכולת בנצרת, שוב לא הוציא מילה מהפה, ניגש לקופה ושלף באלימות כמה מאות שקלים. "בעל החנות לא ויתר והתחיל להתעמת איתו כדי למנוע ממנו לשדוד את כספו, והוא בתגובה הטיח אותו לרצפה וגרם לו לחבלות", אמר פקד סיבוני, "האיש היה נחוש לסכל את השוד, רואים איך הוא נאבק בשודד עד שהוא נמלט מהמקום ועולה על רכב מסוג ב.מ.וו".
2 צפייה בגלריה
"השודד השתקן" בפעולה
"השודד השתקן" בפעולה
בעל החנות מנסה להתעמת עם השודד
(צילום ממצלמת האבטחה)
אנשי החקירות במרחב העמקים זיהו קווי דמיון בין שלושת מעשי השוד, שהתרחשו באזורי שליטה של שלוש תחנות משטרה שונות. מפקד מרחב העמקים הטיל את החקירה על פקד סיבוני. "לכאורה לא היה קשר בין האירועים", סיפר פקד המשטרה, "כל שוד קרה ביישוב אחר, אבל התחלנו לחפש מאפיינים דומים, זיהינו בגדים, נעליים, צורת עמידה וצורת הליכה ובעבודה טכנולוגית וסיעור מוחות תפסנו כ-100 מצלמות שהיו מפוזרות לאורך הצירים עד שהגענו לחשוד.
"במהלך החקירה גילינו שלשוד בנוף הגליל הוא הגיע עם רכבו הפרטי אותו החנה רחוק ממקום השוד. לשוד בנצרת הוא הגיע עם מכונית ב.מ.וו ששייכת למעסיק שלו. בדיוק באותן שעות הוא לקח עבורו את הרכב לטיפול. בחיפוש בביתו גילינו בגדים ונעליים שתואמים את הבגדים אותם לבש השודד בזירות השוד השונות, והמעסיק שלו זיהה אותו לפי ההליכה והעמידה".
מוחמד שיבלי מכחיש את כל החשדות נגדו.