1 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
"קשובים לרחשי הלב של הציבור". זיקוקים בתל אביב ביום העצמאות, בשנה שעברה
(צילום: AP)
עיריית תל אביב הודיעה הערב (ראשון) כי החליטה לבטל השנה את מופעי הזיקוקים ברחבי העיר ביום העצמאות. זאת, בין היתר, בעקבות פניות של לוחמים פוסט-טראומתיים.
"אנחנו קשובים לרחשי הלב של הציבור ולאחר מחשבה רבה והתחבטויות לא מעטות, שכללו גם סקר מקיף, החלטתי שלא יהיו השנה זיקוקי דינור בטקסי יום העצמאות", אמר ראש העיר רון חולדאי.
לדבריו, "אחד הדברים שהכריעו והשפיעו על ההחלטה היו פניות של לוחמים פוסט-טראומתיים שביקשו לבטל את המופע, כמו גם התחשבות באוכלוסיית האנשים עם מוגבלות. אני מקווה שבשנה הבאה נמצא אלטרנטיבה ידידותית לסביבה ומרשימה לא פחות, ואף יותר".
לראשונה השנה לא יהיו זיקוקים גם בטקס המשואות בהר הרצל לטובת הלומי הקרב, לא במהלך הטקס ולא בסיומו כמקובל. התחליף לכך יהיה פירוטכניקה שקטה. שר התרבות והספורט חילי טרופר הסביר כי עבור פוסט-טראומתיים "מדובר בקולות ירי ולחימה. אני לא יכול לעמוד מנגד אל מול המצוקה שלהם. לא מעט מלוחמי צה"ל רואים את ערב יום העצמאות מתקרב וכבר נערכים לחזרה לשדה הקרב".
השר, שקרא לכל הרשויות המקומיות בארץ לנהוג כך, בירך על החלטת עיריית תל אביב ואמר כי מדובר ב"החלטה הנכונה והערכית לחבק את הלוחמים שלנו. ככה נוהגת חברה שיש בה ערבות הדדית. אני קורא לראשי הרשויות שטרם נהגו כך - עוד לא מאוחר לעשות זאת".