1 צפייה בגלריה
הפגנת הנכים בצומת עזריאלי
הפגנת הנכים בצומת עזריאלי
הפגנת הנכים בצומת עזריאלי, ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
פעילי המחאה חסמו הבוקר (שלישי) את כביש החוף לכיוון דרום סמוך למחלף הסירה בשיא עומסי התנועה של הבוקר. הכביש נפתח ונחסם לסירוגין ובמקום נוצר פקק כבד שמורגש גם בנתיבי איילון ובכביש 4.
אתמול חסמו פעילי מחאה מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" את הכניסה לירושלים בכביש 1 באזור מחלף סחרוב, מחלף שער הגיא וגשר המיתרים ואיימו כי זוהי רק ההתחלה. כפי שהבטיחו, הבוקר חסמו המוחים את מחלף הסירה ונראה שבהמשך השבוע יגיעו לכבישים נוספים.
הפעילים, שחידשו את מחאתם בעקבות דיוני התקציב, דורשים מהממשלה לקיים את ההסכמים שנחתמו איתם בשנים האחרונות בדגש על חוק הקצבאות. דובר המחאה, לביא נאור, אמר הבוקר כי "הייאוש של הנכים לא יישאר בבתים. המאבק יעלה עוד מדרגות ובימים הקרובים אנחנו נראה חסימות דומות כדי לאותת לממשלת ישראל ולמשרד האוצר שאנחנו במצוקה נוראית והנכים לא ימשיכו לסבול את המצב הקיים".
אייל כהן, מוביל מחאת הנכים וקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים", אמר: "הבטחנו וקיימנו. בזמן הקרוב ייחסמו כבישים ראשיים בכל הארץ ובימים הקרובים תהיה הפתעה נוספת שתגרום להמשך נזקים לקופת האוצר ולממשלת ישראל. לא נשב בחיבוק ידיים".
בשבוע שעבר עצרו פעילי "הנכים הופכים לפנתרים" את תנועות הרכבות בין חיפה לתל אביב, כשחסמו את מפגש הכביש והמסילה של רכבת ישראל בצומת הבונים ליד בנימינה לשני הכיוונים. שוטרים שהוזעקו למקום פינו את המפגינים משטח המסילה, ואחרי קצת יותר משעה של חסימה חודשה תנועת הרכבות. עם זאת, השיבושים הכבדים בתנועת הרכבות בכל רחבי הארץ נמשכו גם לאחר מכן.
פורסם לראשונה: 07:03, 17.08.21