1 צפייה בגלריה
בני גנץ ואביב כוכבי
בני גנץ ואביב כוכבי
"המשך המדיניות האזרחית - בהתאם ליציבות הביטחונית". בני גנץ
(צילום: אפי שריר)
שר הביטחון בני גנץ הנחה הערב (יום רביעי) להגדיל את מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ל-2,000 פלסטינים נוספים מרצועת עזה. מכסת ההיתרים תעמוד בסך הכול על כ-14 אלף איש.
ההחלטה, נזכיר, הוקפאה בסוף השבוע האחרון בעקבות הירי הרקטי לאשקלון ולעוטף עזה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי ההחלטה החדשה תצא לפועל ב-26 ביוני "בתנאי שיישמר השקט הביטחוני במרחב". עוד נמסר, כי "המשך המדיניות האזרחית תתאפשר בהתאם להערכת המצב ולשימור היציבות הביטחונית".

ביום שישי האחרון נורתה מרצועת עזה רקטה, לראשונה זה חודשיים. הרקטה יורטה, אבל הירי הוביל לאזעקה באשקלון, לראשונה מאז מבצע שומר החומות. בתגובה תקף צה"ל ברצועה סדנה לייצור רקטות, ובנוסף גם עמדת תצפית של חמאס מול נתיב העשרה. העמדה לא הושמדה ונותרה עומדת על פיגומיה, ופעילי חמאס כבר הספיקו לשפץ אותה - מה שגרם לכעס רב בקרב התושבים.
על רקע כל אלה, ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר הבוקר באוגדת עזה, שם קיים הערכת מצב במה שנראה כביקורו האחרון בעוטף עזה בתפקיד. לאחר מכן, נפגש בנט עם ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני ועם תושבי המועצה. "אנחנו מסכמים את השנה השקטה ביותר לתושבי שדרות, אשקלון ועוטף עזה זה 15 שנה", אמר בנט. "אנחנו בתקופה של אי-יציבות פוליטית, אבל היציבות הביטחונית חייבת להישמר. אני לא מציע לאויב לנסות לאתגר את זה".
"הנורמלי החדש בדרום זה שקט, ביטחון וחיים נורמליים", הוסיף בנט. "הדרום והאזור בשיא של ביקושים, משפחות חדשות ובתים חדשים שנבנים פה - זאת תמונת הניצחון האמיתית". בהערכת המצב שקיים בנט באוגדת עזה השתתפו מפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו, מפקד אוגדת עזה תת-אלוף נמרוד אלוני ומפקדים נוספים.
בצה"ל קבעו החודש כי השנה החולפת הייתה השקטה ביותר בעוטף עזה ביחס לשנים שהגיעו אחרי המבצעים הקודמים שלאחר ההתנתקות. לשנה הזו הצטרפו צעדים אזרחיים משמעותיים שהממשלה יזמה כלפי תושבי רצועת עזה. לפי נתוני צה"ל, בשנה האחרונה נורו מעזה 11 רקטות לעומת 57 בשנה שאחרי צוק איתן, 140 בשנה שלאחר עמוד ענן ו-297 לאחר עופרת יצוקה.