ראמי עסלי בן ה-38 נרצח אמש (יום ו') ביריות בכפר קרע. הוא נורה כאשר שהה על האופנוע שלו ועצר כדי לדבר עם אחיינו בן ה-21 - שנפצע אף הוא מהירי. האחיין פונה לבית החולים ומצבו מוגדר בינוני-קשה. כמה שעות לאחר מכן ראיד גריפאת בן ה-23 נורה למוות במהלך עבודתו בשמירה בזרזיר שבצפון. השניים הם הנרצחים ה-149 וה-150 בחברה הערבית מתחילת השנה, נתון שמזמן כבר שבר את שיאי השנים הקודמות וממשיך לטפס בצל הפשיעה המשתוללת במגזר.
לפי החשד הרקע לירי בכפר קרע הוא סכסוך בין ארגוני פשיעה. המשטרה הודיעה כי שוטרים מתחנת עירון הוזעקו לזירה ופתחו בחקירה. לא דווח על מעצר כלשהו. הדיווח על האירוע התקבל במוקד מד"א בשעה 19:38. פרמדיקים שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו של עסלי, ופינו כאמור את אחיינו לבית החולים.
3 צפייה בגלריה
ראמי עסלי
ראמי עסלי
ראמי עסלי, שנורה אמש למוות בכפר קרע
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
ההמולה בזירת הרצח
3 צפייה בגלריה
נורה במהלך עבודתו. ראיד גריפאת
נורה במהלך עבודתו. ראיד גריפאת
נורה במהלך עבודתו. ראיד גריפאת
עוד נמסר מהמשטרה כי הרקע לרצח של גריפאת הוא ככל הנראה סכסוך בין עבריינים. שוטרים הוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.
מתחילת השנה נרצחו כאמור 150 בני אדם בחברה הערבית. מדובר בנתון שכבר עתה גבוה בהרבה מזה שנרשם בכל השנה שעברה, אז נרצחו במגזר 111 בני אדם, והוא שבר גם את השיא הקודם שנרשם ב-2021, אז נרצחו 128 איש. החשש הוא שאם הקצב הנוכחי יימשך, מספר הנרצחים השנה בחברה הערבית יגיע לשיא דרמטי של יותר מ-200 קורבנות.
פורסם לראשונה: 20:24, 18.08.23