הפרקליטות תגייס לראשונה לשורותיה עובדים סוציאליים כחלק ממהלך כולל של קידום מעמד נפגעי עבירה, ויופעל קו טלפוני חם שיעניק מענה מיידי לקורבנות. כך נחשף לראשונה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות".
3 צפייה בגלריה
(צילום: חיים צח)
מדובר במהפכת שירות שאותה מקדמים בימים אלה פרקליט המדינה עמית איסמן ומנכ"ל משרד המשפטים ערן דוידי. במסגרת השירות מוקם צוות ייעודי לליווי וטיפול בנפגעי עבירה, שיכלול משפטנים ואנשי מקצוע בתחומים נוספים. זאת לצד מהלך שבו, לראשונה, תגייס הפרקליטות לשורותיה עובדים סוציאליים.
הצוות ילווה את נפגע העבירה מהרגע שבו התיק יעבור לפרקליטות, ועד לגזר הדין למבצע העבירה. אנשיו יהיו זמינים בתקופה זו לפניות מצד הנפגעים ולמענה בטלפון ובמייל. בין היתר יקבלו הנפגעים סיוע במילוי מסמכים ומידע על התקדמות התיק.
גיוס אנשי הצוות ייצא לדרך בשבועות הקרובים, ובמהלכו יצורפו גם אנשים שדוברים שפות נוספות, ולא רק עברית. בשלב ראשון יכלול הצוות חמישה אנשים, כאשר הכוונה היא להתרחב בהמשך, בהתאם לדרישה.
3 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
"תאפשר לנפגעות להשמיע את קולן". איסמן
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ערן דוידי מנכ"ל משרד המשפטים בכנס הרשות לאיסור הלבנת הון בנושא אכיפה כלכלית משולבת
ערן דוידי מנכ"ל משרד המשפטים בכנס הרשות לאיסור הלבנת הון בנושא אכיפה כלכלית משולבת
"חובה מוסרית". ערן דוידי
(צילום: מוטי קמחי)
המהלך מגיע לאחר שבמשך שנים ארוכות ביקשו נפגעי עבירה להקים גוף מסוג זה, שיעמוד לצידם ויסייע בעת שמתנהל התיק נגד מי שפגע בהם. מדובר במהפכה ובשינוי גישה מצד הפרקליטות, הנחשבת לגוף סגור המתנהל כמשרד עורכי הדין של המדינה, ותובע בשמה, כל זאת ללא כל מגע עם הציבור ועם נפגעי עבירה.
פרקליט המדינה, עמית איסמן, אמר: "הרחבת המענים תאפשר התמודדות טובה יותר עם האתגרים שמציב ההליך המשפטי, תחזק את הקשר בין נפגעות ונפגעי עבירה לבין הפרקליטים המטפלים בתיקים, ותאפשר להם להשמיע את קולם לאורך ההליך".
מנכ"ל משרד המשפטים, ערן דוידי, מסר: "מדובר במהלך המהווה שינוי דרמטי באופן שבו הפרקליטות תופסת את תפקידה. משרד המשפטים חב חובה מוסרית כלפי הציבור לא רק בהעמדתם לדין של מי שביצעו עבירה פלילית, אלא גם ובפרט כלפי מי שנפגעו ממנה. המסר שלנו לנפגעים הוא - אנו רואים אתכם ומכירים בנזק ובפגיעה שלכם".