רשת המזון המהיר KFC בגרמניה שיגרה היום (רביעי) ללקוחותיה התראת דחיפה (Push Notification) באפליקציה של הרשת, שבה הזמינה אותם "לפנק את עצמם" בעוף המטוגן שמוגש בסניפי הרשת - לרגל יום השנה לפוגרום ליל הבדולח. מאוחר יותר הרשת מסרה כי ההתראה שוגרה בעקבות תקלה.
2 צפייה בגלריה
שערעוריית KFC מבצע לכבוד ליל הבדולח
שערעוריית KFC מבצע לכבוד ליל הבדולח
"התפנקו בעוף עם גבינה לרגל יום השנה לליל הבדולח". ההתראה ששלחה KFC
(צילום: מתוך טוויטר)
בהתראה שנשלחה למשתמשי האפליקציה של הרשת נכתב בין היתר: "לציון הרייכפוגרומנאכט (שמו הגרמני של ליל הבדולח), פנקו את עצמכם בגבינה עסיסית יחד עם העוף הפריך. עכשיו ב-KFCheese!".
בליל הבדולח, שאירע בגרמניה ובאוסטריה בלילה שבין 9 ל-10 בנובמבר 1938, נרצחו 92 יהודים, מאות נפצעו, ובנוסף 30 אלף יהודים נלקחו למחנות ריכוז, במקביל לשריפת עשרות בתי כנסת ואלפי חנויות בבעלות יהודית.
2 צפייה בגלריה
מנפצים חלונות ראווה בליל הבדולח
מנפצים חלונות ראווה בליל הבדולח
מנפצים חלונות ראווה בליל הבדולח
(באדיבות יד ושם)
דליה גרינפלד, המשנה למנכ"ל לעניינים אירופיים של הארגון היהודי "הליגה נגד השמצה", שיתפה צילום מסך של ההתראה בטוויטר, ומתחה ביקורת חריפה על החברה. "עד כמה אפשר לטעות ביום לציון ליל הבדולח? תתביישו!", כתבה גרינפלד.
כשעה לאחר שההתראה נשלחה ללקוחותיה, KFC שיגרה התראה נוספת, שבה התנצלה על מה שתיארה כשגיאה במערכת: "עקב תקלה במערכת שלנו, שיגרנו הודעה לא נכונה ולא הולמת דרך האפליקציה שלנו. אנחנו מצטערים על כך מאוד, ונבדוק מיידית את תהליכי העבודה הפנימיים שלנו כדי שדבר דומה לא יקרה שוב. אנא סלחו לנו על השגיאה הזו".
מקורה של רשת KFC במדינת קנטאקי שבארה"ב. הרשת מחזיקה במאות סניפים ברחבי העולם, בהם גם כמה בישראל, ומוכרת בזכות טעמו הפופולרי של העוף המטוגן שמוגש בסניפיה, וכן עקב הפרסומות המשעשעות שלה, שמציגות את מייסדה, "קולונל סנדרס", כדמות היתולית.