המחאה נגד הממשלה ובעד הקדמת הבחירות: הערב (מוצאי שבת) נערכה ברחוב קפלן בתל אביב ובנקודות נוספות ברחבי הארץ ההפגנה השבועית הגדולה הקוראת לקביעת מועד לבחירות. תנועת "חופשי בארצנו" שארגנה את ההפגנה מסרה כי המחאה התפרסה על פני 30 מוקדים בארץ. לאחר ההפגנה המשטרה כרזה למפגינים להתפזר, אך חלקם הצליחו לרדת לכביש איילון צפון ולחסום את הכביש. לאחר שמאות מפגינים הצליחו לעלות על הכביש, הפעילה המשטרה מכת"זית בניסיון לפזר את ההפגנה, ואחרי חצי שעה הכביש נפתח לתנועה. 16 מפגינים נעצרו.
אלוף במיל' עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן, הדובר המרכזי בהפגנה אמר כי "שורת הכשלים המודיעיניים, המבצעיים והפוליטיים-מדיניים היא בלתי נתפסת ובלתי נסלחת. הדרגים המודיעיניים והמבצעיים עד ראשי המערכות כשלו, לקחו אחריות ויסיקו מסקנות וזה למרות הצטיינותם בניהול המערכה בחמשת החודשים אחרונים. לא כך בדרג הפוליטי מדיני ובמיוחד אצל ראש הממשלה. מה-7/10 הוא מנהל מלחמת הישרדות פוליטית ללא קווים אדומים ולא לוקח אחריות".
בתחילת ההפגנה אליה הגיעו אלפים נאמה מורן מישל, פעילה חברתית, ממובילות "בחירות עכשיו" שנפצעה בהפגנה לפני שבועיים מפגיעת פרש משטרה על סוס: "השבוע שוב הרגשנו את יסודות ממשלת החורבן רועדים. עוד סדק ועוד סדק שמוביל את העם להכרה שזה כבר מזמן לא עניין של ימין ושמאל. לנגד עינינו הולכת וקורסת ממשלה עבריינית, של אנשים שמנצלים את השלטון לטובתם האישית ושנאחזים בציפורניים בעמדות הכוח ובורחים מאחריות. כולנו יודעים שרק ביחד נוכל להגן על הגבולות שלנו ועל החיים ולהבטיח קיום בביטחון לדורות הבאים. רק ביחד נשמור על הילדים, רק ביחד נשקם, נתקן, נבנה מחדש וטוב יותר, אבל כדי ללכת ביחד, מוכרחים להחליף אותם. בחירות עכשיו".
4 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את כביש איילון בתל אביב
מפגינים חוסמים את כביש איילון בתל אביב
מפגינים חוסמים את כביש איילון בתל אביב
(צילום: דנה קופל)

4 צפייה בגלריה
מפגינים חוסמים את כביש איילון בתל אביב
מפגינים חוסמים את כביש איילון בתל אביב
ניסיון פינוי עם מכת"זית
(צילום: ירון ברנר)

4 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת קפלן תל אביב
הפגנה בצומת קפלן תל אביב
הפגנה בצומת קפלן תל אביב
(צילום: דנה קופל)
16 המפגינים שנעצרו במחאה בתל אביב נלקחו לתחנת גלילות בהרצליה, ובהמשך הלילה התקיימה מחוץ לתחנה הפגנה שקראה לשחרורם, שבמהלכה שלושה בני אדם עוכבו והמשטרה החרימה ציוד למוחים. כמו כן, שוטרים חילקו למפגינים מחוץ לתחנה דוחות בגין רעש.
המחאות של מוצאי שבת, החלו מוקדם יותר בעשרות גשרים ברחבי הארץ שם הפגינו חברי תנועת "אחים לנשק" בקריאה לשוויון בנטל וגיוס לכלל האוכלוסייה. המוחים מסרו כי הם מתכננים בהמשך השבוע, ביום חמישי, עצרת גדולה בתל אביב באותו נושא.
4 צפייה בגלריה
הפגנה בצומת רעננה בדירשה לגיוס לכולם
הפגנה בצומת רעננה בדירשה לגיוס לכולם
הפגנה בצומת רעננה בדרישה לגיוס לכולם
(צילום: מיכה ורדי)
1,500 מפגינים התרכזו גם בכניסה לקיסריה בקריאה להדחתו של ראש הממשלה נתניהו כשהם מניפים דגלי ישראל ושלטים בהם נכתב בין השאר - "ביבי אשם, הדחה עתה". לאחר ההפגנה הם החלו בצעדה והמשטרה נפרסה בכוחות גדולים בסיוע מג״ב כדי למנוע מהמוחים בקיסריה לרדת לחוף הים ולהגיע לבית משפחת נתניהו מציר הדיונות במערב.
לצומת כרכור הגיעו מאות מפגינים שקראו לשחרור החטופים וקראו בין היתר: "ממשלת החורבן לא לוקחת אחריות על שום דבר. מגבירים את הווליום, מגבירים את העוצמה, עד שיהיו בחירות". הפגנה נוספת נערכה בצומת רעננה שם אחד המפגינים נפגע מריסוס גז מדמיע לעין על ידי נהג שכעס על חסימת הצומת לסירוגין. המפגין פונה לטיפול בבית החולים מאיר. בהרצליה הפגינו כאלף איש להקדמת הבחירות, ובאירוע לקחו חלק גם ראש העיר הנבחר יריב פישר וחברי מועצה מסיעתו.
הפגנה נוספת נערכת בכפר סבא שם נאם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ שאמר כי "תמונת הניצחון היחידה היא שחרור החטופים. בדו"ח מירון ראינו איך הנאשם נמלט מאחריות. המושג טבח נתניהו ירדוף אותך עד יומך האחרון. אתה הראש. אתה אשם. לא תוכל לברוח מן האחריות".

גם ברחובות התקיימה היום הפגנה מול מכון ויצמן בעיר שקראה לשחרור חטופים, אך גם התרכזה בבחירות המקומיות בעיר שם ייערך מחר הסיבוב השני. חברת הכנסת אפרת רייטן שנאמה בהפגנה אמרה: "אנחנו פה מתוך אחריות שיש לנו בכמויות אבל לשלטון בישראל יש אפס אחריות. אחריות מתחילה כאן ברחובות - לצאת מהבית ולהילחם ולאחד את הכוחות שלנו של כל המחנה הליברלי. אתם חייבים ביחד לתת מחר בבחירות את הפוש האחרון למחנה הליברלי". ההפגנה הסתיימה בקריאה: "צאו להצביע בעד המחנה הליברלי זהר בלום".